۱۱ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6128291
T T
۰ نفر

با بهره گیری از الگوی دروازه های قدیم شهر/

۱۱ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6128291
با بهره گیری از الگوی دروازه های قدیم شهر/ هشت ورودی در اطراف تهران ایجاد می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/11 اجتماعی.شهری.دروازه تهران-معاون فنی و مهندسی سازمان زیباسازی شهر تهران از ایجاد هشت ورودی در اطراف شهر تهران با بهره گیری از الگوی دروازه های قدیم شهر خبر داد.
مهدی گلشنی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: این هشت ورودی در جنوب، شرق و غرب تهران ایجاد شده و برخی از طراحی های دروازه های قدیم تهران نیز در آن لحاظ می شود.
وی با بیان اینکه جانمایی احداث این ورودی ها انجام و طراحی آن آغاز شده است، افزود: کارهای مربوط به طراحی این هشت ورودی در سال جاری به اتمام رسیده و با تامین بودجه های مورد نیاز، احداث آنها آغاز خواهد شد.
به گفته معاون سازمان زیباسازی شهر تهران، دو نقطه جاده آبعلی و خاوران در شرق، بزرگراه خلیج فارس، جاده قدیم قم و بزرگراه شهید کاظمی در جنوب و جاده قدیم کرج، آزادراه و جاده مخصوص کرج در غرب تهران به عنوان هشت نقطه برای احداث این ورودی ها پیش بینی شده است .
گلشنی با بیان اینکه ورودی های در نظر گرفته شده همچون دروزاه های قدیم تهران نیست افزود: تهران امروز، دیوار یا حصاری ندارد که بتوان برای آن دروازه تعریف کرد از این رو ورودی های شهر در قالب مکانی برای معرفی ورودی شهر با ارایه خدمات مختلف رفاهی و اجتماعی تعریف شده است.
وی گفت: البته برخی ابنیه دروازه های قدیم تهران همچون کاروانسراها قابلیت اجرا در طرح ورودی های شهر تهران را دارد که باید از سوی مشاور اجرای این طرح ، بدان توجه شود.
معاون سازمان زیباسازی شهر تهران افزود: توجه به برخی ویژگی های فرهنگی نظیر شاخص دعوت کنندگی برای تهران ، از دیگر ویژگی های ورودی های شهر است که در طراحی آنها برخی ویژگی های فرهنگی همچون بحث خادمان امام رضا (ع) برای ورودی خاوران در جنوب شرق پایتخت اعمال می شود.
اجتمام 9100/** شماره 009 ساعت 10:44 تمام
۰ نفر