۲۹ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6127669
T T
۰ نفر

توصیه کارشناس بهداشتی/

۲۹ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6127669
توصیه کارشناس بهداشتی/ کودکان از میوه و سبزیجات ضد عفونی شده استفاده کنند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/29 اجتماعی.بهداشت.سلامت تهران -استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به فرارسیدن فصل گرما و تابستان توصیه کرد: برای جلوگیری از بیماری های عفونی ، کودکان حتما از میوه ها و سبزیجات شسته و ضد عفونی شده، استفاده کنند.
دکتر درویش فهیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: تغییر آب و هوا و تماس بدن با میکروب های جدید در فصل تابستان از عوامل موثر در بروز بیماری های گوارشی کودکان در فصل تابستان است.
وی افزود :اسهال شیگلوزی شایعترین بیماری عفونی گوارشی کودکان در فصل گرما بوده که خوردن آب آلوده، میوه و سبزیجات نشسته مهمترین راه انتقال ابتلا به این بیماری است .
وی گفت: این بیماری عفونی روده ای با اسهال خونی و تب ظاهر و گاه به تشنج، گرفتگی مغزی و حتی نارسایی کلیه منتهی می شود.
این کارشناس بهداشتی افزود : مصرف میوه ، سبزیجات نشسته و ضدعفونی نشده از قبیل کاهو و سبزی خوردن منجر به بروز بیماری های عفونی مزمن گوارشی کودکان در فصل تابستان می شود.
فهیمی به والدین توصیه کرد به هنگام خروج از منزل حتما آب آشامیدنی برای مصرف کودکانشان به همراه داشته باشند و در شستشوی میوه و به ویژه سبزیجات دقت کنند.
بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO( , هر سال حدود دو میلیون کودک به علت اسهال، بیماریی که به آسانی قابل درمان است، می میرند که 60 درصد این مرگ ها در کشورهای در حال توسعه اتفاق می افتد.
اجتمام 1580**9022** شماره 067 ساعت 20:10 تمام
۰ نفر