۲۹ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6127631
T T
۰ نفر
دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران به تعداد نواحی افزایش می یابد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/29 اجتماعی.شهری.شهرسازی تهران - معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت : با تکمیل فرآیند اقداماتی که در دفاتر خدمات الکترونیک انجام می شود ، تعداد این دفاتر به تعداد نواحی شهر تهران افزایش می یابد.
به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی شهردار تهران ،هیربد معصومی با اشاره به وضعیت دفاتر خدمات الکترونیک گفت: در یک ماه گذشته، عوارض خودرو و صدور مفاصا حساب خورو به این دفاتر واگذار شده است و در این مدت روزانه 3200 نفر برای این کار به این دفاتر مراجعه کردند و به تدریج به وظایف این دفاتر افزوده می شود .
وی با اشاره به فعالیت هایی که در حال حاضر در این دفاتر انجام می شود، گفت: در بخش صدور پروانه ، بخش بزرگی از وظایف واگذار شده است که از جمله آن تشکیل پرونده ، آرشیو ، بازدید ، کنترل نقشه ، اخذ تاییدیه های امور مهندسان و ورود اطلاعات پیش نویس است و تایید مراحل با معاونت شهرسازی و معماری مناطق خواهد بود، به این معنی که بخش حاکمیتی کار واگذار نشده و تصدی گری بخش اجرایی به دفاتر تحویل داده شده است.
معصومی در ادامه خاطر نشان کرد: در قسمت نظارت فنی نیز تشکیل پرونده ، بازید آرشیو الکترونیک ، ورود گزارش مهندسان ناظر و کنترل گزارش ها از وظایفی است که واگذار شده است .
معاون شهردار تهران تصریح کرد : اخیرا وظیفه بررسی خلاف های ساختمانی نیز در 10منطقه آموزش داده و واگذار شده است و در هر هفته دفاتر دو تا سه منطقه نیز تحت آموزش سیستمی و ضوابطی قرار می گیرند و تا پایان تیرماه ، این موضوع نیز به دفاتر خصوصی خدمات الکترونیک واگذار می شود .
وی با اشاره به افزایش سرعت رسیدگی به خواست های مردم در این دفاتر گفت: زمان مفید اقدامات و درخواست های مردم به کمتر از یک سوم رسیده است و شهروندان برای انجام کارهایشان یک تا دو بار بیشترمراجعه نمی کنند، ضمن آن که از طریق سامانه های شهرداری مانند 1888، سایت شهرداری و تلفن های گویا می توانند شماره پرونده خود را بدهند و از اقدامات انجام شده در زمینه پرونده خود مطلع شوند.
معصومی با اشاره به فعالیت 68 دفتر خدمات الکترونیک در تهران افزود : با تکمیل این فرآیندها ، تعداد دفاتر خدمات الکترونیک به تعداد نواحی افزایش می یابد .
وی خاطر نشان کرد: برای افزایش تعداد دفاتر خدمات الکترونیک ، فراخوان داده می شود تا متقاضیان مراجعه کرده و شرایط خود را با آیین نامه تطبیق دهند.
اجتمام*/9100 شماره 029 ساعت 13:04 تمام
۰ نفر