۲۶ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6127538
T T
۰ نفر

معاون وزیر آموزش و پرورش:

۲۶ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6127538
معاون وزیر آموزش و پرورش: حمایت از خیرین مدرسه ساز در برنامه پنجم توسعه لحاظ شده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/26 اجتماعی.آموزش و پرورش.خیرین تهران-معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: حمایت از خیرین مدرسه ساز و تحقق سهم 50 درصدی دولت برای ساخت مدارس جدید در قالب مشارکت با خیرین در برنامه پنجم توسعه لحاظ شده است.
براساس توافق حاصل شده میان دولت و خیرین مدرسه ساز ، 50 درصد از هزینه ساخت و ساز مدارس را خیرین و 50 درصد دیگر را دولت باید تامین کند.
به گزارش ایرنا ،مرتضی رییسی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت:دولت در برنامه پنجم توسعه (ماده 27 ) موضوع حمایت از خیرین را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است.
وی افزود: وزارت آموزش و پرورش برای تامین سهم 50 درصدی دولت تلاش کرده و از طریق منابع مختلف و از ردیف های ملی و استانی بخشی از این سهم را محقق کرده است.
به گفته وی ، رییس جمهوری اولویت قرار دادن سهم 50 درصدی دولت در ساخت و ساز مدارس را مورد تاکید قرار داده از این رو شرایطی مهیا شده است تا این سهم پرداخت شود.
رییسی با اشاره به رشد تعهدات خیرین در سال های اخیر،افزود: این رشد بیش از انتظار بوده و به همان نسبت رشد تعهد خیرین، سهم 50 درصدی دولت نیز افزایش یافته است.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجیهز مدارس کشور اظهار امیدواری کرد: سهم 50 درصدی دولت برای ساخت مدارس در برخی از استان های کشور که هنوز تحقق نیافته است در سال جاری از طریق همه منابع اعتباری تحقق یابد.
اجتمام 1580**9105** شماره 045 ساعت 16:24 تمام
۰ نفر