۱۰ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6126609
T T
۰ نفر

معاون رییس جمهوری:

۱۰ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6126609
معاون رییس جمهوری: رویکرد قالب محیط زیست تحقق امر برون سپاری فعالیت هاست ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/10 اجتماعی.محیط زیست.گردهمایی تهران - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفا ظت محیط زیست کشور گفت: رویکرد قالب در این سازمان، تحقق امر برون سپاری با واگذاری برخی از امور است که توان اجرای آنها در بخش خصوصی و تخصصی دولتی وجود دارد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، محمدجواد محمدی زاده روز دوشنبه در گردهمایی معاونین و مدیران کل این سازمان افزود: تحقق اصل 44 قانون اساسی تکلیف و وظیفه است که استفاده از ظرفیت های موجود در بخش غیر دولتی برای توفیق سازمان محیط زیست امر ضروری محسوب می شود.
وی تصریح کرد: برای تحقق این امر، باید سازماندهی مناسب در کارها و نیروهای انسانی صورت گیرد و طراحی و تدوین نظام های مختلف نیز انجام شود.
محمدی زاده اظهار داشت: آن تعداد از فعالیت هایی که این سازمان اکنون انجام می دهد اما می توان اجرای آن را به ادارات کل دفاتر شهرستان ها و بخش های غیر دولتی تخصصی یا دولتی متخصص واگذار کرد، احصا شده است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد: این سازمان با واگذاری برخی از امور و فعالیت هایی که به دیگر بخش ها واگذار می کند، در صدد است تا حداقل وظیفه حاکمیتی و حداکثر وظیفه نظارتی را داشته باشد.
وی یادآور شد: تلاش می کنیم آن دسته از مسوولیت هایی که توان اجرای آن در سایر بخش ها وجود دارد، اجرایی شود که در این خصوص دهها نوع فعالیت، امکان واگذاری دارد که از جمله می توان به واگذاری موزه های حیات وحش و تنوع زیستی و برنامه های تاکسیدرمی به بخش های غیر دولتی تخصصی اشاره کرد محمدی زاده گفت: این سازمان باید در حوزه نظارت، فعالیت های سایر بخش ها را به دقت کنترل کند. بنابراین، با واگذاری برخی از امور خود به دیگر بخش ها در این حوزه عملکرد بهتری خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست مانع پیشرفت نیست، افزود: برخی ها تلاش دارند محیط زیست را مانعی برای توسعه و پیشرفت معرفی کنند در حالیکه این سازمان تعامل و همکاری خوبی برای پیشبرد اهداف و برنامه های توسعه ای کشور دارد.
به گفته وی، تعامل با دستگاههای مختلف و رویکرد بهره برداری از مواهب طبیعی است.
وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم فضای محیط زیست را که حدود 10 درصد جغرافیای کشور است، برای استفاده همگان فراهم کنیم و این امر از جمله برنامه های این سازمان در سال 89 است.
محمدی زاده خاطر نشان کرد: اگر در حوزه فرهنگ سازی جامعه خوب کار کنیم می توانیم از محیط زیست به عنوان ظرفیتی برای پیشرفت جامعه استفاده و شرایط را برای توسعه همه بخش ها به شرط همکاری متقابل فراهم کنیم.
وی افزود: حوزه محیط زیست انسانی به دلیل چالش ها و مشکلات پیش رو اهمیت زیادی دارد و باید متناسب با ساختار و وظایف این مجموعه، منابع انسانی پیش بینی شود.
نخستین گردهمایی معاونین، مدیران کل و مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست کشور امروز - دوشنبه - با حضور اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سالن همایش های این سازمان برگزار شد.
اجتمام 9102/1572** شماره 031 ساعت 12:37 تمام
۰ نفر