۴ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6126271
T T
۰ نفر
وزیر کشور: طرح ایجاد 11 فرمانداری در تهران مراحل قانونی را می گذراند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/04 اجتماعی.وزیر کشور.فرمانداری های استان تهران تهران - وزیر کشور با اشاره به اینکه سه فرمانداری فعلی تهران، شمیرانات و ری پاسخگوی نیازهای مردم پایتخت نیست، گفت: طرحی برای تبدیل این سه فرمانداری به 11 فرمانداری تهیه شده است که مراحل قانونی خود را برای اجرایی شدن می گذراند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، مصطفی محمد نجار روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان تهران، افزود: تشکیل این فرمانداری ها هیچ لطمه ای به روند فعالیت شهرداری ها نمی زند چرا که فرمانداری جایگاه سیاستگذاری مسایل کلان را به عهده دارند.
وزیر کشور تصریح کرد: شهرداری ها وظیفه خدمات رسانی به مردم را که کاری ارزشمند است، عهده دار هستند.
وی افزود: افزایش تعداد فرمانداری های تهران بزرگ می تواند در ارایه خدمات به مردم و دسترسی آنها به مسوولان سیاست گذار را تسریع کند.
وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت، جایگاه و شرایط جغرافیایی تهران نیاز است آرایش و چیدمان برخی دستگاه های اجرایی را تغییر دهیم ولی این تغییرات باید برازنده زندگی شهروندان باشد.
وزیر کشور گفت: هم اکنون سه فرمانداری در تهران بزرگ فعالیت می کند که براساس طرح جدید این تعداد به 11 یا 12 فرمانداری افزایش پیدا خواهد کرد که این اقدامات می تواند به فعالیت های جاری در تهران کمک کند.
وی با انتقاد از برخی چهره ها که فکر می کنند افزایش تعداد فرمانداری تداخل کاری با شهرداری ها را بدنبال دارد، اظهار داشت: فرمانداران ، مسوولان سیاست گذاری شهرها بوده و مسایل کلان شهر را سیاست گذاری می کنند در حالی که شهرداران وظیفه خدمات رسانی به مردم را بر عهده دارند.
محمد نجار از تشکیل استان البرز به مرکزیت کرج به عنوان طرحی دیگر برای تسهیل در ارایه خدمات به شهروندان این کلانشهر و کاهش حجم سفر به پایتخت برای انجام برخی امور خبر داد و افزود: با تشکیل این استان و تغییراتی که در میان دستگاه های اجرایی صورت می گیرد می توان امیدوار بود که رضایت مندی مردم جلب شده است.
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: امروز کشور در یک شرایط خاص قرار گرفته است ایران اسلامی در اوج قدرت ، شکوه و عظمت قرار دارد و از موقعیت ممتاز و شایسته ای در میان کشورهای جهان و منطقه برخوردار شده است.
وی با اشاره به اینکه دولت کمر همت برای خدمت به مردم بسته و معتقد است این ملت شایستگی این خدمت را دارند، گفت: در دولت نهم و دهم در برخی امور بیش از سال های پس از انقلاب کار و خدمت انجام شده است.
وی افزود: کارهای بزرگی که در دولت نهم و دهم قابل مقایسه با هیچ دوره ای پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیست هر چند دولت های گذشته نیز کارهای زیادی در بخش های مختلف انجام داده اند.
وزیر کشور اقدامات دولت را در 5 سال اخیر جسارت آمیز خواند و افزود: شعار دولت عدالت محوری است اما عدالت موضوع سنگینی است و در یک زمان کوتاه نمی توان به همه شاخص های آن دست پیدا کرد و باید گام به گام رو به جلو حرکت کرد.
محمد نجار یادآور شد: قانون هدفمند کردن یارانه ها از جمله اقدامات شجاعانه دولت است که با اجرای آن جراحی عظیمی در بخش های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور روی می دهد.
وی گفت: باید بسترها را آماده کنیم برای اجرای این تحول بزرگ که کارآمدی نظام اقتصادی کشور را بدنبال دارد.
وی خاطر نشان کرد: سه موضوع بحران، امنیت و جمعیت از جمله محورهایی است که باید در این حوزه ها به استان تهران کمک شود که در این راستا باید ساختار مدیریتی را تغییر دهیم تا در ارایه خدمات به مردم روان تر شود.
وزیر کشور اظهار داشت: تهران کانون و پایتخت کشور است ، دشمنان بیشتر اوقات سعی دارند در این منطقه توطیه علیه نظام را بخصوص در حوزه تهدید نرم طراحی کنند، بنابراین آگاه سازی و هوشیاری مردم و مدیران می تواند نقشه های آنها را همچون گذشته خنثی کند.
وی تاکید کرد: توجه به جنگ نرم و هجمه فرهنگی از سوی مسوولان و مدیران اجرایی بسیار مهم است و از ضروریات بشمار می رود، دشمن امروز از این طریق سعی در ضربه زدن به نظام دارد تا به ارزش ها و آرمان های نظام و مردم را آسیب وارد کند.
محمد نجار افزود: دستگاه های اجرایی مختلف باید از این فرهنگ محافظت و مراقبت کنند، بحث ارتقای فرهنگ عمومی یک ضرورت است که باید مورد توجه قرار گیرد.
به گفته وی، توسعه فرهنگ عمومی را از مهدهای کودک ، مدارس و دانشگاه ها باید آغاز کنیم در این حوزه با هنجار شکنان و کسانی که قصد دارند امنیت عمومی مردم را خدشه دارد کنند به شدت برخورد می شود.
وزیر کشور اظهار داشت: برخی ها سعی دارند همه موضوعات را سیاسی کرده و از آب گل آلود ماهی بگیرند بنابراین باید مراقبت کنیم و فریب این افراد را نخوریم.
اجتمام 9170/1572**9102** شماره 074 ساعت 17:12 تمام
۰ نفر