۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6124577
T T
۰ نفر
سردار حسین آبادی :کشورهای اسلامی هدف نخست باندهای مافیایی هستند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/08 اجتماعی.اجتماعی.اجتماعی.اجتماعی ریاض - سردار حمیدرضا حسین آبادیرییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی روز چهارشنبه در گفت گو با ایرنا در ریاض پایتخت عربستان سعودی تاکید کرد : کشورهای اسلامی هدف نخست باندهای مافیایی و سندیکاهای تهیه ، تولید و توزیع مواد مخدر هستند .
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در این زمینه تصریح کرد : افغانستان در سال 2009 میلادی به عنوان بزرگترین مرکز تولید حشیش در جهان شناخته شد که این قضیه با توجه به حضور نیروهای آمریکایی و دیگر کشورهای غربی در این کشور یک تهدید جدی برای جهان اسلام و کشورهای منطقه محسوب می شود .
سردار حسین آبادی در ادامه اظهارات خود گفت : چند ماه پیش کاستا معاون اجرایی دبیر کل سازمان ملل در اظهار نظری رسمی از وجود 12 تن انواع مواد افیونی در انبارهای افغانستان خبر داد که اذعان این مقام سازمان ملل نسبت به چنین واقعیتی این سووال را در ذهن مطرح می سازد که چرا ناتو با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد تاکنون درصدد نابودی این انبارها بر نیامده است .
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته میلادی با تلاش پلیس ایران از ترانزیت بیش از 14 تن مواد مخدر به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس جلوگیری شد خاطرنشان کرد: کشف این میزان مواد مخدر در واقع سهمی بوده که کشورهای عربی منطقه می بایستی در کشف و ضبط آنها مبادرت می ورزیدند .
وی در این زمینه تاکید کرد :درسال 2009 میلادی در همین راستا از طریق پلیس ایران بیش از60 بار در ارتباط با فعالیت قاچاقچیان در عربستان سعودی تماس هایی با مقامات مربوط صورت گرفت که این امر منجر به کشف مقادیر زیادی مواد مخدر در این کشور شد .
سردار حسین آبادی در این زمینه تصریح کرد : برای دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز در این زمینه پیام هایی ارسال شد که اسناد آن ها در بایگانی ستاد موجود است .
به گفته وی با توجه به تلاش ناجا در مبارزه با مواد مخدر ،اکنون بسیاری از سازمانها و مجامع بین المللی اذعان می کنند که جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با این معضل اجتماعی است .
به گفته وی در طول دو دهه گذشته جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با این چالش اجتماعی سه هزار و 700 شهید و بیش از 11 هزار مجروح تقدیم اسلام کرده است .
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اقبال جوانان به مواد مخدر صنعتی تاکید کرد: اکنون این مواد پس از مواد مخدر سنتی که عمدتا در برخی از کشورهای اروپایی تولید می شوند بلای جان جوامع بشری به ویژه کشورهای اسلامی شده اند .
به گفته وی این مواد پس از ترانزیت از طریق چند کشور شناخته شده اروپایی وارد برخی کشورهای خاورمیانه می شود و از آنجا با چندین برابر قیمت به کشورهای آسیای میانه منتقل می شود که درجه تخریب آنها برای بدن انسان نسبت به مواد مخدر سنتی برای مصرف کنندگان که عمدتا جوانان هستند بسیار بالاتر است .
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران اکنون درگیر یک جنگ تمام عیار با سوداگران مواد افیونی است تاکید کرده است : در سال 2009 میلادی بیش از 702 تن انواع مواد مخدر با تلاش ناجا کشف و ضبط شده است.
سردار حسین آبادی در خصوص کمک های بین المللی به ایران تصریح کرد : میزان کمک های اعطایی به جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با تلاش های به عمل آمده در این زمینه بسیار ناچیز است .
به گفته وی سهم ایران از این کمک ها که بخش عمده ای از آنها صرف دفاتر سازمان ملل می شود در سال گذشته میلادی اهدای 10 قلاده سگ به ستاد مبارزه با مواد مخدر بود .
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر اینکه مسیر ترانزیت مواد مخدر در منطقه در حال تغییر است ، گفت : انتظار می رود با حمایت دولت ، مجلس و دیگر ارگانهای ذی ربط با اجرای پروژه انسداد منافذ اصلی قاچاق مواد مخدر در شرق کشور، در آینده نزدیکی شاهد تحولی اساسی در تغییر مسیر انتقال و جابه جایی این مواد افیونی در منطقه باشیم .
وی تبادل اطلاعات و تجربیات کارشناسان ذی ربط ، کنترل شدید مرزها ، اطلاع رسانی و برگزاری اجلاس های منطقه ای را از موثرترین ابزارهای موجود در متلاشی کردن باندهای مافیایی و کاهش این معضل اجتماعی در جوامع بشری دانست سردار حسن آبادی روز سه شنبه برای شرکت در نخستین سمپوزیوم منطقه ای مبارزه با مواد مخدر وارد عربستان سعودی شد .
خاورم ** 320 1515** شماره 039 ساعت 14:16 تمام
۰ نفر