۵ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6124361
T T
۰ نفر
انتقال خون : 39 درصد از اهداکنندگان در استان تهران مستمر خون می دهند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/05 اجتماعی.انتقال خون استان تهران.اهداکنندگان تهران-مدیر آموزش،جذب و حفظ اهداکنندگان اداره انتقال خون استان تهران گفت:اکنون،39 درصد از اهداکنندگان خون در استان تهران، به صورت مستمر خون خود را در اختیار بیماران نیازمند قرار می دهند.
مریم صادقیروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: اهداکنندگان مستمر به افرادی گفته می شود که حداقل دو بار در سال خون خود را اهدا می کنند.
وی با بیان اینکه زنان، شش درصد اهداکنندگان خون در استان تهران را تشکیل می دهند، افزود: ابن در حالی است که 94 درصد از افرادی که به پایگاه های انتقال خون در این استان مراجعه می کنند مردان هستند.
این مسوول در اداره انتقال خون استان تهران از بانوان خواست تا در امر اهدای خون مشارکت بیشتری داشته باشند.
وی درباره وضعیت اهدای خون شهروندان استان تهران در سال گذشته نیز گفت:در سال گذشته، 505 هزار و 82 نفر به مراکز خونگیری در این استان مراجعه کردند.
مدیر آموزش، جذب و حفظ اهداکنندگان اداره انتقال خون استان تهران ادامه داد:از این تعداد،400 هزار و 821 نفر که شرایط لازم را برای انجام این کار داشتند، موفق به اهدای خون شدند.
به گفته وی، همچنین876 هزار و 529 واحد خون و فرآورده در بیمارستان و مراکز درمانی استان تهران برای استفاده بیماران، توزیع شد.
صادقیان، تعداد پایگاه های انتقال خون در استان تهران را 27 واحد اعلام کرد و گفت: داشتن کارت شناسایی معتبر و برخورداری از سلامت جسمانی کامل از مهم ترین شرایط اهدای خون است.
اجتمام 9134** /1586 شماره 047 ساعت 14:37 تمام
۰ نفر