۲ آبان ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6120953
T T
۰ نفر
هلال احمر ایران ارزیابی از نقاط آسیب دیده شهر ارجیس ترکیه را به پایان رساند ............................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 02/08/1390 اجتماعی.جمعیت هلال احمر.زلزله ترکیه.گروه ارزیاب تهران - قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت:گروه ارزیاب هلال احمر ایران ارزیابی از نقاط آسیب دیده شهر زلزله زده ارجیس ترکیه را به پایان رساند.
" احمدرضا شجیعی " روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود:با اتمام این ارزیابی نیازهای مهم و اساسی مردم زلزله زده منطقه وان ترکیه برای ارسال محموله های کمک های بشردوستانه ایران مشخص شده است.
وی اظهار داشت :گروه های ارزیاب عملیاتی این سازمان بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه شدید در مناطق شرقی ترکیه با استفاده از تجهیزات انفرادی و بهره گیری از خودروهای امدادی، بسته های نجات، دستگاه های زنده یاب، سگ های تجسس و نجات برای ارزیابی اولیه و ثانویه شرایط حادثه به منطقه زلزله زده در خاک ترکیه اعزام شده بودند.
قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: با پایان عملیات ارزیابی از سوی گروه اعزامی جمعیت هلال احمر ایران نیازهای ضروری مردم زلزله زده منطقه وان ترکیه مشخص شد که کارشناسان امداد و نجات این سازمان مشغول فراهم کردن مقدمات ارسال اقلام زیستی ، بهداشتی ، دارویی و بسته های غذایی شرایط اضطراری به مناطق یاد شده و متاثر از زلزله روز گذشته هستند.
این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: هم اکنون گروه ارزیاب هلال احمر در کنار سایر گروه های اعزامی این جمعیت در منطقه آسیب دیده حضوردارند و مشغول انجام فعالیت های امداد و نجات در آوار، اسکان اضطراری وانجام تریاژ ( اولویت بندی ) اولیه مصدومین و انتقال آنان از محل حادثه به مراکز درمانی ثابت و سیار مستقر در منطقه هستند.
مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران بعد از ظهر یکشنبه اعلام کرد: زمین لرزه ای به قدرت 1/7 ریشتر حوالی استان وان در شرق ترکیه را تکان داد. این زمین لرزه در شهرستان های شمالی آذربایجان غربی در ایران نیز احساس شد. مرکز لرزه نگاری قندیلی دانشگاه استانبول در پی وقوع این زمین لرزه در استان وان اعلام کرد: پیش بینی های اولیه حاکی از کشته شدن یک هزار نفر در اثر این زمین لرزه است. اجتمام**7029**1580
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه