۱۴ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6115630
T T
۰ نفر

یک فروند شناور سبک در آبهای هرمزگان غرق شد

۱۴ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6115630
یک فروند شناور سبک در آبهای هرمزگان غرق شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/07/14 اجتماعی.حادثه.شناور.خلیج فارس بندرعباس - معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : از 10 سرنشین شناور غرق شده در مسیر 27 مایلی بندرعباس به قشم، چهار نفر جان خود را از دست دادند.
اله مراد عفیفی پور عصر پنجشنبه به ایرنا گفت: یک فروند قایق موتوری غیرمجاز پس از تعطیلی اسکله های مجاز مسافری به دلیل نامساعد بودن وضع جوی، اقدام به جابجایی مسافر در مسیر قشم به بندرعباس کرد که دچار حادثه شد و 10 سرنشین ان به درون آب افتاده و دچار اضطرار شدند.
عفیفی گفت: مرکز هماهنگی جست وجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان پس از اطلاع از این موضوع بلافاصله یک فروند شناور ناجی و یک فروند بالگرد را به محل حادثه اعزام کرد.
این مقام مسوول استانی خاطرنشان کرد: سرانجام پس از عملیات جست وجو و نجات حادثه دیدگان، چهار سرنشین این شناور توسط شناورهای ترددی و جست وجو و نجات که توسط مرکز جستجو و نجات برای این امر هماهنگ شده بودند، از آب بیرون کشیده شدند که متاسفانه دو نفر از آنها جان خود را از دست داده بودند اما دو نفر دیگر به بیمارستان انتقال یافتند.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تصریح کرد: همچنین شناورهای گلف نیروی انتظامی ، اجساد دو سرنشین دیگراین شناور را یافتند.
وی با اشاره به اینکه این شناور دارای 10 سرنشین بوده است، گفت: عملیات جست وجو برای نجات جان سایر سرنشینان نیز ادامه یافت که در نیتجه چهار سرنشنین دیگر توسط شناورهای ترددی و هماهنگ شده نجات یافته که حال عمومی آنها مساعد اعلام شده است .
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر ودریانوردی استان هرمزگان اضافه کرد : این رویداد در حالی اتفاق افتاد که از صبح امروز تردد شناورهای سبک در این مسیر به دلیل شرایط نامساعد جوی ممنوع بوده و تردد سایر شناورها نیز با احتیاط صورت می گرفت.
عفیفی پور با ابراز تاسف از وقوع این رویداد گفت: متاسفانه برخی سودجویان در مواقعی که اسکله ها به دلیل مواج بودن دریا با توصیه های ایمنی تردد شناورهای سبک و برخی شناورهای دیگر ممنوع اعلام می شود، اقدام به جابجایی مسافر در مسیر بندرعباس به قشم و بلعکس می کنند که این امر باعث شده ایمنی دریانوردی با خطر مواجه شود و مشکلاتی را بوجود آورد.
وی در عین حال خواستار برخورد قاطع با شناورهای غیر مجاز شد و از مردم خواست از اسکله ها و بنادر مجاز مبادرت به جابجایی کنند و از هر گونه سوار شدن به شناورهای غیرمجاز بپرهیزند.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر ودریانوردی هرمزگان گفت: مبادی مجاز تردد مسافری دریایی اطلاع رسانی شده است و هر گونه تردد خارج از مبادی اعلام شده، غیرمجاز محسوب می شود.ک/3 1504**667 شماره 029 ساعت 23:30 تمام
۰ نفر