۱ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6107490
T T
۰ نفر
شیوه نامه ارتقای اورژانس های بیمارستانی تدوین می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/01 اجتماعی.بهداشت.اورژانس تهران-مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین شیوه نامه ارتقای اورژانس های بیمارستانی در آینده ای نزدیک خبر داد.
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی، حمید رواقیگفت:این شیوه نامه با الزاماتی همچون بهبود کیفیت خدمات بالینی در اورژانس ها و پاسخگویی بهتر این بخش ها،رضایتمندی بیشتر مردم از خدمات دهی اورژانس ها را موجب خواهد شد.
وی افزود:شیوه نامه یاد شده در پی بازرسی های سرزده به اورژانس های بیمارستانی و شناسایی نقاط ضعف این بخش ها تدوین می شود و به رفع نارسایی های اورژانس ها تاکید دارد.
رواقی اظهار داشت: مشکلات فیزیکی و ساختمانی، کمبود نیرو، کمبود متخصص، مشکلات ساختاری و تشکیلاتی، مشکلات پذیرش بیمار، ازدحام بیمار در اورژانس های تروما (تصادفات )، عدم بیمار محوری، نقص در فرآیندهای اورژانس و سیستم آموزشی نامناسب مهم ترین مشکلات احصا شده اورژانس ها در بازدیدهای بعمل آمده بوده است.
وی افزود: تمام اقدامات و فرآیندهای مدیریتی این بخش ها باید در جهت پاسخگویی به مشکلات باشد.
رواقی از اعضای هیات علمی، استادان و رزیدنت های بیمارستان ها خواست اورژانس ها را جدی بگیرند زیرا این بخش ها قلب و ویترین بیمارستان ها بوده و موجب رضایتمندی یا عدم رضایت مردم می شوند.
مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی وزارت بهداشت در پایان ،ارتقای فرآیندهای مدیریتی، به کارگیری نیروهای جدید و چینش درست نیروها در اورژانس ها را اقدام مهم دیگری در جهت ارتقای کیفیت خدمات اورژانسی بیمارستان ها ارزیابی کرد که باید با جدیت انجام شود.
اجتمام 1580**9022** شماره 030 ساعت 14:39 تمام
۰ نفر