۲۳ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6105540
T T
۰ نفر

دبیر کانونهای فرهنگی مساجد کشور:

۲۳ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6105540
دبیر کانونهای فرهنگی مساجد کشور: توسعه اقتصادی منهای معنویت مورد تایید نظام اسلامی نیست ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/23 فرهنگی.کانونهای فرهنگی.مساجد.آستارا آستارا ـ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانونهای مساجد کشور گفت: توسعه اقتصادی منهای معنویت و ارزشهای دینی مورد تایید نظام اسلامی نیست.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی روز پنجشنبه در دیدار با اعضای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد شهرستان آستارا افزود: طبق رهنمودهای مدبرانه رهبر معظم انقلاب، توسعه اقتصادی باید پشتوانه فرهنگی داشته باشد تا آسیب های توسعه اقتصادی کاهش یافته و فضا برای رشد معنوی و ارزش های دینی نیز متناسب با آن فراهم شود.
وی بیان کرد: انحراف برخی مدیران گذشته کشور از این توصیه رهبر معظم انقلاب موجب شد که در برخی مواقع ما از این فرمایشات که بر گرفته از تعالیم قرآنی است، دور بیفتیم.
وی در ادامه معنویت را لازمه زندگی بشر امروزی دانست و اظهار داشت: مناطق مرزی همچون آستارا نیز به علت واقع شدن در نخستین خاکریز فرهنگی کشور ، همواره با آسیب ها و تهدیدهای جدی معنوی و فرهنگی رو به رو هستند.
وی اضافه کرد: کانونهای عالی مساجد کشور درصدد رفع کاستی های فرهنگی در این زمینه است و با همین هدف فعالیت خود را به سمت مراکز جمعیتی فاقد امکانات و بهره مندی فرهنگی سوق داده و در این زمینه روستاها را در کانون توجه خود قرار داده است.
وی بیان کرد: هم اکنون از 11 هزار واحد کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور ، هفت هزار واحد در شهرها و چهار هزار واحد در روستاها متمرکز شده که این رقم به علت برخورداری مراکز شهری از خدمات و امکانات فرهنگی نهادهای مختلف باید معکوس شود.
وی با اشاره به وجود 63 هزار روستا و سکونت 23 میلیون نفر از جمعیت کشور در روستاها اظهار داشت: دولت اغلب امکانات و نیازمندیهای زیربنانی را برای روستاییان تامین کرده ولی در زمینه امور فرهنگی،کار زیادی در روستاها انجام نشده است.
وی محرومیت روستاها از خدمات فرهنگی را دارای اثرات نامطلوب خواند و گفت: روستاها نیز مانند شهرها باید از امکانات و خدمات فرهنگی لازم برخوردار شوند.
حجت الاسلام ارباب سلیمانی همچنین در ادامه نسبت به تامین 550 میلیون ریال اعتبار برای ستاد کانونهای فرهنگی و هنری شهرستان آستارا قول مساعد داد و اضافه کرد: تعداد کانونهای فرهنگی و هنری شهرستان آستارا نیز تا آخر امسال از 12 واحد فعلی به 30 واحد افزایش می یابد.
وی همچنین گفت: علاوه بر این، امسال دو کانون فرهنگی و هنری تخصصی مهدویت و کانون تخصصی چهره به چهره نیز در این شهرستان راه اندازی می شود . ک/3 535/ 603/508 شماره 004 ساعت 12:32 تمام
۰ نفر