۱۵ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6105193
T T
۰ نفر

رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور:

۱۵ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6105193
رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور: سامانه هوشمند در تاکسی رانی و اتوبوس رانی شهرها ایجاد می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/15 اجتماعی.شهری.شهرداری سمنان - رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از طرح راه اندازی سامانه هوشمندای - وی - ال در تاکسیرانی و اتوبوس رانی شهرهای کشور خبر داد.
حمیدرضا ارشادمنش سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سمنان افزود: این طرح در شهرهای مراکز استانها و شهرهایی که دارای سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی است اجرا می شود.
وی گفت: بر اساس ابلاغیه تا پایان شهریور، شهرداریها باید تاکسیمتر را بر روی تاکسی ها نصب کنند و تا پایان سال نیز برای تجهیز سامانه هوشمند ای -وی - ال برای اتوبوسها و تاکسی های بر طبق ابلاغیه ستاد هدفمندی یارانه ها اقدام کنند.
وی گفت: برخی از شهرداریها این طرح را به مرحله اجرا درآورده و قرارداد و مذاکرات اولیه را با بانکها انجام داده اند و امیدواریم تا پایان سال به اهداف این طرح برسیم.
ارشاد منش نوسازی ناوگان مینی بوس رانی شهرها را از دیگر طرحها بیان کرد و اظهار داشت: این طرح بر اساس قرارداد سه جانبه بین وزارت کشور، سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری در تهران اجرا می شود.
وی گفت: در قالب این طرح وزارت کشور تسهیلات قرض الحسنه 200 میلیون ریالی در اختیار متقاضیان قرار می دهد و مینی بوس هایی با ایمنی بالا و برخوردار از ترمز ویژه و ایربگ آماده شده است.
معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیارهای کشور گفت: دیگر شهرداریها نیز می توانند با هماهنگی استانداری ها و محیط زیست اقدام به اجرای این طرح کنند.
یک هزار و 200 شهرداری و 24 هزار دهیاری در کشور فعال است و 95 شهرداری در ایران نیز دارای سازمانهای اتوبوسرانی و تاکسی رانی هستند. ک/ 599/508 شماره 005 ساعت 09:16 تمام
۰ نفر