۳ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6104513
T T
۰ نفر

یک حقوقدان:

۳ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6104513
یک حقوقدان: قصور نیروی انتظامی در تامین امنیت قابل توجیه نیست ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/03 اجتماعی.حقوقدان.نیروی انتظامی تهران- یک حقوقدان با یادآوری اتفاق های اخیر تجاوز به عنف در خمینی شهر اصفهان، کاشمر و استان گلستان، گفت: موارد قصور نیروی انتظامی در تامین امنیت قابل توجیه نیست و نباید در کم کاری خود، خانم ها را مقصر بداند.
صدیقه حجت پناه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: زمانی که در برخی از کشورها یک نماینده به دلیل نمایش گذاشتن تصاویر عریان خود برای دختران از جامعه عذرخواهی می کند و یا اینکه رئیس بانک جهانی به دلیل مشکلات اخلاقی رسوا می شود، چرا در کشور اسلامی ما باید تجاوز به عنف رخ دهد و مسئولان نیروی انتظامی قصور خود را به گردن خانم ها بیندازد.
وی ادامه داد: در جامعه ای که داعیه اخلاق و شریعت دارد، چنین اتفاقاتی که تداعی کننده شهروند درجه دو بودن خانم ها است، نباید رخ دهد.
حجت پناه اضافه کرد: اگر از ایجاد این فضای نا امن جلوگیری نشود، زنان از عرصه های اجتماعی دور می شوند.
این حقوقدان با بیان اینکه این اتفاقات برای جامعه اسلامی درد است و باید جلوی آن گرفته شود، گفت: زمانی که در دهه 70، خفاش شب و یا بعدها محمد بیجه اقدام به تجاوز به زنان و حتی پسران کردند، باید به فکر می افتادیم.
حجت پناه تاکید کرد: امنیت اخلاقی با زور ایجاد نمی شود، چرا که در کنار نیروی انتظامی برای امنیت اجتماعی، نیازمند روانشناسی برای برقراری امنیت اخلاقی جامعه هستیم. نیروی انتظامی آموزش دیده تا امنیت اجتماعی را برقرار کند اما آیا در ایجاد امنیت اخلاقی موفق بوده ایم ؟ وی با طرح این پرسش که آیا نیروی انتظامی در وظیفه ذاتی خود یعنی تامین امنیت اجتماعی موفق بوده است ؟، گفت: نیروی انتظامی عامل بازدارنده است، در کشورهای دیگر میزان جرم را کاهش می دهند و در کشور ما برشمردن موارد بسیار از جرم، افتخار است، این در حالی است که وقتی جرم بزرگی مثل تجاوز به عنف اتفاق می افتد، بی تفاوت از کنار آن می گذریم.
وی با بیان اینکه قبل از ورود به مسائل حاشیه ای، مسئولان باید امنیت را تامین کنند، گفت: نباید صورت مساله را پاک کرد و به برخورد انتظامی با بدحجابی اکتفا کرد.
حجت پناه اضافه کرد: تجاوز به عنف فقط به امنیت خانم ها ارتباط ندارد بلکه امنیت خانواده، فرزندان و مردان را نیز شامل می شود.
وی افزود: از همه این ها زشت تر اینکه به زنانی که مورد تعرض قرار گرفته اند، گفته شود، پوشش آن ها مناسب نبوده در حالی که باید به جامعه اخلاق را آموخت که تزکیه نفس داشته و به زنان نگاه جنسی نداشته باشد و به آن ها به حکم انسان بنگرند، همان گونه که امام حسین (ع) می فرمایند اگر دین ندارید، آزاده باشید.
وی با بیان اینکه تربیت اخلاقی باید در خانواده نهادینه شود، افزود: اصول 19 تا 41 قانون اساسی مختص خانواده و نشات گرفته از شریعت و اسلام است و برای زنان جایگاه بالایی قائل است، بنابراین باید برای رعایت این اصول، ضمن حفظ شان زنان، آن ها را از عرصه های اجتماعی با ایجاد ناامنی دور نکرد.
اجتمام 9105/** شماره 009 ساعت 11:49 تمام
۰ نفر