۲۳ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6103890
T T
۰ نفر
سخنگوی قوه قضاییه: پرونده بقایی هنوز در مرحله رسیدگی قرار دارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/23 اجتماعی.قوه قضاییه.سخنگو تهران- سخنگوی قوه قضاییه اظهار داشت: پرونده حمید بقایی که پس از اشتباه یکی از شعب تشخیص دیوان عدالت اداری به شعبه دیگر تشخیص این دیوان ارجاع شده است، هنوز در مرحله رسیدگی قرار دارد و رسیدگی نهایی نشده است حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا درباره علت ارجاع پرونده بقایی پس از صدور رای نقض حکم انفصال از خدمت به شعبه دیگر تشخیص دیوان عدالت اداری افزود: این یک روند معمولی و عادی است و احکامی که قابل تجدیدنظر باشند، برای رسیدگی بیشتر به شعبات دیگر ارجاع می شوند.
وی با بیان اینکه بسیاری از احکام قابل تجدیدنظر است و موارد قطعی بسیار کم مشاهده می شود، اضافه کرد: عمده احکام صادره از دادگاه بدوی، قطعی یا قابل تجدیدنظر است و قاضی موظف است قطعی بودن یا قابل تجدیدنظر بودن حکم را قید کند.
دادستان کل کشور تصریح کرد: چنانچه حکم قابل تجدید نظر باشد، متهم یا شاکی می تواند به آن اعتراض کند که پس از اعتراض به دادگاه تجدیدنظر ارجاع می شود و پس از صدور حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز با اعمال ماده 18 یا اعاده دادرسی، پرونده بار دیگر مورد بررسی قرار می گیرد.
محسنی اژه ای ادامه داد: پرونده بقایی در دادگاه بدوی حکم محکومیت گرفت و قابل اعتراض بود که پس از اعتراض وی به شعبه تجدیدنظر ارسال شد و دادگاه تجدیدنظر نیز حکم دادگاه بدوی را تایید نکرد.
سخنگوی دستگاه قضایی اظهار داشت: همان کسانی که حکم دادگاه بدوی را نقض کرده بودند با یادآوری که به آنها شد، گفتند که اشتباه کردند و پرونده برای بررسی بیشتر به شعبه تشخیص دیگر دیوان ارجاع شد.
وی اضافه کرد: این پرونده پس از تذکر به اشتباه، در مرحله رسیدگی بعدی قرار دارد و هنوز در شعبه ارجاع شده رسیدگی نشده است.
محسنی اژه ای به این سووال خبرنگار ایرنا که چه مطلبی به قضات شعبه تشخیص دیوان عدالت اداری یادآور شده بود که آنها اعلام کردند در صدور رای دچار اشتباه شده اند، پاسخی نداد.
ادامه دارد ....
اجتمام 6032**9140*** شماره 066 ساعت 15:53 تمام
۰ نفر