۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6102680
T T
۰ نفر

وزیر کشور خبر داد؟

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6102680
وزیر کشور خبر داد؟ چهار برنامه دولت برای مدیریت بحران و مقابله با حوادث غیرمترقبه ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/31 سیاسی.ایران.وزیر کشور.حوادث غیرمترقبه تهران- وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در بحث مدیریت بحران و مقابله با حوادث چهار مرحله پیش بینی و پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی را دنبال می کنیم.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مصطفی محمدنجار در خصوص برنامه های اساسی دولت در زمینه کاهش خطرپذیری حوادث غیر مترقبه با بیان این مطلب تاکید کرد: پیش بینی و پیشگیری از مراحل اصلی در مدیریت بحران است تا بتوانیم با روش ها، ابزارهای علمی، تجهیزات و تجربه ای که در اختیار داریم، پیش بینی و پیشگیری های لازم را انجام دهیم و براساس آن از خسارت های احتمالی جلوگیری کرده و بتوانیم امکانات خود را تجهیز کنیم.
وی تصریح کرد: در بحث آمادگی نیز رزمایش ها و بسیاری از اقدامات در حال انجام، به عنوان آموزش هایی است که به منظور ایجاد آمادگی انجام می شود.
** تدوین نقشه راه در هنگام بروز بلایای طبیعی وزیر کشور گفت: در بحث مقابله نیز برنامه هایی در دست اقدام است تا بر اساس آن ارزیابی کنیم اگر حادثه ای پیش آمد باید چه نقشه راهی برای مقابله داشته باشیم. به عنوان مثال برای زلزله و یا حوادث تهران، پنج استان معین تعریف کرده و همچنین اقداماتی که تمامی دستگاه ها در هنگام بروز بلایای طبیعی و حوادث باید انجام دهند را مشخص کردیم.
** بازسازی وبازتوانی بعد ازحادثه ؟ یکی از اقدامات در راستای مدیریت بحران و مقابله با حوادث مصطفی محمدنجار بازسازی و بازتوانی بعد از حادثه را یکی دیگر از اقدامات دولت در راستای مدیریت بحران و مقابله با حوادث ذکر کرد و افزود: یکی از نکات بسیار مهم در آمادگی مقابله با بحران، آموزش و مشارکت جویی مردم است . مردم در حوادث می توانند بهترین خودامدادی و دیگرامدادی را انجام دهند که سرمایه گذاری قابل توجهی در این بخش صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: اطلاع رسانی و آگاهی مردم می تواند نقش اساسی در مدیریت بحران و مقابله با حوادث و بلایای طبیعی داشته باشد.
سیام ** 9129 شماره 030 ساعت 13:06 تمام
۰ نفر