۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6102657
T T
۰ نفر

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6102657
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: گروه های عملیاتی واکنش سریع بین المللی در هلال احمر تشکیل می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/31 اجتماعی.ریییس.سازمان امداد و نجات.هلال احمر تهران - رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تشکیل، سازماندهی و تجهیز گروه های عملیاتی واکنش سریع این جمعیت با عنوان ایثار (ISAR( برای امدادرسانی فوری به مصدومان و مجروحان حوادث و سوانح بین المللی خبر داد محمود مظفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در حال حاضر پنج گروه 30 نفره عملیاتی واکنش سریع این جمعیت با مدیریت سازمان امداد و نجات در پنج استان تهران، کرمان، خراسان رضوی، کرمانشاه و خوزستان تشکیل شده است.
وی گفت: این نیروها از بین زبده ترین نیروهای امدادی مستقر در پایگاه های امداد و نجات جاده ای، گروه های جستجو و نجات در کوهستان، دریا و سیلاب برای حضور، مقابله و پاسخگویی فوری به حوادث، سوانح و بلایای طبیعی و غیر طبیعی انتخاب می شوند.
این مقام مسوول در جمعیت هلال احمر گفت: افراد منتخب از لحاظ عملیاتی، فراتر از نیروهای متخصص امدادرسان بین المللی هستند به طوریکه آموزش های مهارتی و عملیاتی این گروه ها، منحصر به هلال احمر ایران است.
رییس سازمان امداد و نجات افزود: با تشکیل این گروه ها، در صورت درخواست مستقیم و اعلام وضعیت اضطراری عمومی از سوی کشورهای حادثه دیده و یا فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر، تیم های واکنش سریع جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به محل اعزام خواهند شد.
وی گفت: مدت زمان در نظر گرفته شده برای حضور گروه های واکنش سریع با توجه به شدت آسیب و نوع حادثه، بین یک تا چهار هفته و بنا به ماموریت تعریف شده و شدت سانحه در منطقه آسیب دیده خواهد بود.
مظفر تاکید کرد، جمعیت هلال احمر با برخورداری از توانایی بالای نیروی انسانی و پشتیبانی و لجستیکی از جمله وسایل نقلیه و بالگردهای امدادی خود می تواند نقش موثری از طریق گروه های واکنش سریع در امدادرسانی بین المللی در اقصی نقاط جهان داشته باشد.
اجتمام 7029** ** **1569 شماره 007 ساعت 09:18 تمام
۰ نفر