۶ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6101491
T T
۰ نفر

عضوکمیسیون بهداشت مجلس:

۶ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6101491
عضوکمیسیون بهداشت مجلس: غیرمتخصصان در امر غربالگری شنوایی ورود نکنند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/06 اجتماعی.سلامت.کمیسیون بهداشت و درمان تهران - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی غیرمتخصصان غربالگری های شنوایی انجام می دهند، گفت: غیرمتخصصان نباید در بخش غربالگری های شنوایی دخالت کنند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ، امیرحسین قاضی زاده روز سه شنبه در دهمین کنگره سراسری شنوایی شناسی در تهران افزود: اکنون برخی افرادی که در زمینه شنوایی هیچ آموزشی ندیده اند اقدام به غربالگری شنوایی افراد می کنند که این مساله پیگیری خواهد شد.
وی که متخصص گوش، حلق و بینی است، تاکید کرد، ادیولوژیست ها -متخصصان شنوایی شناسی- فقط باید غربالگری و شنوایی سنجی را انجام دهند.
قاضی زاده خاطرنشان کرد، نباید پیرگوشی در جامعه تا آن اندازه مورد غفلت قرار گیرد که منجر به کم شنوایی و استفاده از سمعک شود.
وی با تاکید بر اهمیت مداخله های بهداشتی در آموزش های پیش از ازدواج، گفت: این آموزش ها، اختلالات مادرزادی شنوایی را کاهش خواهد داد.
عضوکمیسیون بهداشت مجلس اظهار داشت: عوامل تغذیه ای و برخی بیماری های محیطی از دیگر عوامل ابتلا به کم شنوایی به شمار می رود که باید در مراحل اولیه به موقع تشخیص داده شود.
قاضی زاده ادامه داد: داشتن مشکل شنوایی، فقط یک مشکل ارگانیک نیست بلکه فرد دچار اختلالات جدی مهارت های اجتماعی نیز خواهد شد و گاهی با او به عنوان یک فرد عقب افتاده و استثنایی برخورد می شود.
وی افزود: فرد کم شنوا در برقراری ارتباط عاطفی با جامعه دچار مشکل است و انزوا و پرخاشگری، او را به یک فرد ضد اجتماعی تبدیل خواهد کرد بنابراین اقدام هایی در زمینه کاهش اختلالات شنوایی در جامعه در حقیقت کاهش مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه را نیز به دنبال خواهد داشت.
دهمین کنگره سراسری شنوایی شناسی ایران با برپایی نمایشگاه و کارگاه های جانبی تا پنجشنبه هشتم اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد.
اجتمام 9185** ** **1569 شماره 032 ساعت 13:25 تمام
۰ نفر