۲۷ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6100960
T T
۰ نفر
سالانه دو میلیون نفر در جهان بر اثر بیماری سل جان خود را از دست می دهند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/27 اجتماعی.بهداشت.سلامت تهران-عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:سالانه هشت تا 10 میلیون نفر در جهان به موارد جدید بیماری سل مبتلا شده و حدود 5.1 تا دو میلیون نفر در سال بر اثر عوارض این بیماری جان می سپارند.
به گزارش روز شنبه روابط عمومی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ،ام البنین پاک نژاد بیشترین آمار مرگ و میر در اثر بیماری سل را مربوط به کشورهای در حال توسعه دانست و افزود: در این کشورها عواملی همچون تشخیص دیرهنگام، درمان ناکافی و عدم مدیریت کافی بر امر درمان منجر به ابتلای فرد به سل مقاوم به درمان و در نهایت مرگ وی می شود.
وی اظهار داشت : شیوع HIV به خصوص در کشورهای آفریقایی، منجر به افزایش مقاومت میکروبی در بیماری سل شده و با توجه به گستردگی ارتباطات جهانی، ناگزیر سایر کشورها را نیز درگیر این مساله می کند.
وی، تشخیص درست بیماری سل را بر اساس اثبات وجود باسیل سل در فرد بیمار دانست و گفت : بیماریابی موارد سل نباید منحصر به یافته های رادیولوژیک باشد.
اجتمام 9022** شماره 046 ساعت 15:23 تمام
۰ نفر