۲۷ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6100935
T T
۰ نفر
رییس سازمان حج و زیارت: 97 هزار زایر ایرانی امسال به تمتع مشرف می شوند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/27 اجتماعی.نشست خبری.لیالی تهران ـ رییس سازمان حج و زیارت گفت: براساس تفاهم نامه امضا شده میان سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و وزارت حج عربستان سعودی 97 هزار زایر ایرانی در دوره جدید تمتع به سرزمین وحی اعزام می شوند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، علی لیالی روز شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران با بیان این که تفاهم نامه تمتع سال 90 اسفند ماه سال گذشته میان سازمان حج و زیارت ایران و وزارت حج عربستان به امضا رسید ، افزود: مطابق معمول ، سازمان حج و زیارت درخواست افزایش ظرفیت را به وزارت حج عربستان سعودی ارایه کرده است و اگر ظرفیت اضافه ای تخصیص یابد این ظرفیت در ماه رمضان ابلاغ و سازمان حج و زیارت نیز برای زایران حاصل از این ظرفیت اضافه کاروان بندی می کند.
وی ادامه داد: زایران ایرانی تمتع سال 90 در قالب 628 کاروان از مهرماه به سرزمین وحی مشرف می شوند.
رییس سازمان حج و زیارت از آغاز ثبت نام مشمولین تشرف به حج 90 خبر داد و گفت: ثبت نام در کاروان ها از 25 فروردین جاری در تمامی استان های کشور آغاز شده و استان های تهران، البرز و قم نیز از 26 فروردین ماه کار پذیرش زایران اولویت حج امسال را آغاز کردند.
لیالی ادامه داد: از دو روز گذشته یعنی از زمان آغاز ثبت نام زایران اولویت حج امسال 48 درصد از مشمولین تشرف در کاروان ها ثبت نام کرده اند و براساس آمارهای دریافتی 8 هزار و 268 نفر از زایران از طریق اینترنت ثبت نام کرده اند.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان این که طبق برنامه زمان بندی عملیات حج سال 90 آغاز شده است ، گفت: خوشبختانه امسال با پیگیری های سازمان حج و زیارت زمان ثبت نام نسبت به زمان اعزام یک ماه جلوتر افتاد و امسال زایران 5 ماه و نیم برای فراگیری آموزش های لازم ، زمان دارند.
وی با بیان این که سال گذشته زمان ثبت نام نسبت به زمان اعزام 4 ماه و نیم بود، گفت: در برنامه های آتی قصد داریم این زمان را بیش از این افزایش دهیم.
لیالی با بیان این که زایران تمتع باید از یک سال تا 10 ماه قبل از تشرف به حج از زمان اعزام خود باخبر باشند ، گفت: امیدواریم با برنامه ریزی های سازمان حج و زیارت این امر میسر شود.
رییس سازمان حج و زیارت همچنین خطاب به مشمولین تشرف به حج تمتع سال 90 گفت: مشمولین تشرف به حج سال 90 ثبت نام خود را در کاروان ها به روزهای پایانی نکشانند زیرا اگر ظرفیت کاروان ها کامل نشود برای کامل کردن ظرفیت به اولویت ها و روزهای بعدی ثبت نام رجوع خواهد شد بنابراین از مشمولین تشرف به حج 90 تقاضا داریم با آگاهی کامل و طبق زمان بندی اعلام شده برای ثبت نام به کاروان ها مراجعه کنند.
ادامه دارد ...
اجتمام *9132**9140** شماره 021 ساعت 12:09 تمام
۰ نفر