۳ بهمن ۱۳۷۳، ۰:۰۱
کد خبر: 5887749
T T
۰ نفر

روابط هند و روسیه در حال ک سترش است

۳ بهمن ۱۳۷۳، ۰:۰۱
کد خبر: 5887749
روابط هند و روسیه در حال ک سترش است # دهلی نو - ایرنا 3/11/73 برابر با23 ژانویه 1995 به گفته وزیر مشاور در امور خارجی هند برغم فروپاشی کمونیسم و فراز و نشیب های بسیار درروابط روسیه و هند این روابط در حال تعمیق و گسترش است.
ار-ال. باتیا روز دوشنبه در سمینار روابط هند و روسیه در دهلی نو گفت روابط هند با روسیه بر خلاف کشورهای غربی به بعد ازپایان جنک سرد بر نمی گردد بلکه دو کشور قبل از سال 1991 نیز دارای روابط نزدیک بودند.
طی ماههای اوریل تا اوت سال 1994 صادرات هند به روسیه وواردات هند از ان کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل از ان به ترتیب 42 و72 درصد افزایش یافته است.
وی گفت بازپرداخت وامهای روسیه توسط هند که معادل ده میلیارد دلار بوده و قرار است سالانه یک میلیارد دلار پرداخت شود زمینه توسعه هرچه بیشتر روابط اقتضادی دو کشور را مساعد ساخته و پیش بینی می شود حجم تجارت دو کشور در سال 1995 در مقایسه با سال 1991 دو برابر شود.
روسیه همچنین از تلاشهای هند برای کسب عضویت دایم در شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت می کند.
باتیا افزود در رابطه با پیمان منع تولید و گسترش سلاحهای هسته ای و رژیم کنترل فن آوری موشکی دارای موضعگیری متفاوت می باشند ولی این مساله هر گز بر روابط دو جانبه هند وروسیه تاثیر منفی بجا نداشته است.
۰ نفر