۲۳ دی ۱۳۷۳، ۰:۰۱
کد خبر: 5886897
T T
۰ نفر
اختلاف نژادی عاملی برای مرک و میر بیشتر زنان باردار سیاهپوست درامریکا # نیویورک - ایرنا 23/10/73 برابر با13 ژانویه 1995 امارهای رسمی نشان می دهد که عدم برابری در امکانات مالی و دسترسی به مراقبتهای بهداشتی بین سیاهپوستان و سفید پوستان امریکایی عاملی برای مرک و میر بیشتر در میان زنان سیاهپوست است .
براساس گزارش /مراکز پیشگیری و مهار بیماریها/ نسبت فوت زنان باردار سیاهپوست در اثر مشکلات دوران حاملگی سه برابر بیش از زنان سفید پوست این کشور است .
روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه براساس اخرین امارهای منتشره در این زمینه نوشت در سال 1990 نسبت مرک مادران سیاهپوست در امریکا به ازای هر 100 هزار زن باردار 6/18 مورد بوده است . این در شرایطی است که این نسبت در میان مادران سفید پوست 7/5 درصد بوده است .
مقامهای رسمی امریکا دلیل این اختلاف فاحش را مجموعه ای از مشکلات ناشی از دسترسی به دکتر برای مراقبت دردوران بارداری و میزان مراقبت در این دوران ارزیابی کرده اند .
امار این مراکز همچنین بیانگر این موضوع است که در شرایطی که 76 درصد زنان امریکایی در دوره سه ماهه حاملگی خود از مراقبتهای اولیه برخوردار می شوند بهره بردن زنان سیاهپوست از این مراقبتها دو برابر کمتر از زنان باردار سفید پوست است .
مطالعات انجام شده براین موضوع نیز تاکید دارد که مشاوره هایی که به زنان باردار سیاهپوست داده می شود و تکنولوژی مورد استفاده از انان تفاوتهای بسیاری با زنان سفید پوست دارد .
۰ نفر