۲۱ دی ۱۳۷۳، ۰:۰۱
کد خبر: 5886569
T T
۰ نفر
تولید لاستیک در ایران تاپایان برنامه دوم توسعه به 200 هزار تن می رسد # تهران - ایرنا21/10/73 برابر با11 ژانویه 1995 در پایان برنامه پنج ساله دوم توسعه اقتصادی -/77 73/ میزان تولید لاستیک در ایران به 200 هزار تن در سال خواهد رسید.
میزان تولید لاستیک در سال جاری 110 هزار تن اعلام شده است .
حسن معتمد رصایی مدیر گروه صنایع شیمیایی وسلولزی بنیاد مستصعفان و جانبازان در گفتگو با ایرنا افزود ظرفیت عملی موجود در زمینه تولید لاستیک ایران هم اکنون توسط پنج کارخانه تولیدکننده این محصول 125 هزار تن در سال است.
معتمدرصائی با اشاره به طرحهای توسعه صنعت لاستیک در برنامه پنج ساله دوم گفت.. کارخانه های لاستیک سازی یزد ، ارتاویل تایر در اردبیل ، طرح توسعه لاستیک پارس در ساوه ، لاستیک کویر در بیرجند و طرح لاستیک خوزستان جزء برنامه های توسعه این صنعت می باشند.
وی افزود.. تا پایان برنامه پنجساله دوم سه طرح ارتاویل تایر ، کویر تایر و طرح توسعه پارس مجموعا با ظرفیت 75 هزار تن تولید در سال به مورد اجرا گذاشته می شود.
رصائی با اشاره به تکنیک تولید تایر در ایران گفت.. اکثر کارخانجات داخلی تایر از نوع مورب تولید می کنند در صورتی که تولید جهانی لاستیک بر نوع رادیال پایه گذاری شده است که در این رهگذر چند اندازه از تایر سواری از نوع رادیال نیز در ایران تولید می شود.
وی افزود سرمایه گذاریهای اینده در رشته تولید تایر در ایران باید با تکنولوژی رادیال صورت گیرد.
رصائی مجموع تولید دوده صنعتی در ایران در دو واحد دوده صنعتی پارس و اهواز /جنوب ایران /را 63 هزار تن اعلام کرد و گفت.. این در حالی است که حداکثر نیازتولیدات داخلی تایر و انواع محصولات لاستیکی 33 هزار تن می باشد.
وی گفت.. نخ لاستیک یا پارچه تایر که ساختار لاستیک را تشکیل می دهد قرار است توسط شرکت الیاف صنعتی ایران که متعلق به بنیاد مستعصفان است در شهر ملایر /غرب ایران /تولید شود.
وی در پایان به صادرات لاستیک شرکت ایران تایر در سال 72 اشاره کرد و گفت.. طی این سال 700 هزار دلار لاستیک به یمن / اردن /رومانی / بحرین / افغانستان و برخی از کشورهای اسیای میانه صادر شده است .
۰ نفر