۴ آذر ۱۳۷۳، ۰:۰۱
کد خبر: 5882472
T T
۰ نفر
گزارشگر ویژه کمیسیون حقوق بشر در مورد عراق خواستار فشار جامعه جهانی برای قطع سیاستهای سرکوبگرانه بغداد شد # سازمان ملل - ایرنا 4/9/73 برابر با 25 نوامبر1994 گزارشگر ویژه کمیسیون حقوق بشر در مورد عراق وصعیت مردم ان کشور را اسف بار توصیف کرد و خواستار فشار جامعه جهانی بر رژیم عراق برای لغو محاصره اقتصادی مناطق شمال و جنوب این کشور و قطع سیاستهای سرکوبگرانه این رژیم بر صد ملت عراق شد .
/ ون دراستول / ظهر امروز / جمعه / در یک مصاحبه مطبوعاتی در مقر سازمان ملل اعلام کرد .. در صورت تداوم نقص گسترده و سیستماتیک حقوق بشر در عراق / شورای امنیت می تواند این مساله را در دستور کار خود قرار داده و نسبت به ان به عنوان عاملی در تهدید ثبات و امنیت منطقه عکس العمل نشان دهد .
وی اظهارات مقامات عراقی در رد گزارش خود را بی محتوا و پوچ توصیف کرد و افزود .. مشکلات معیشتی امروزه تنها مساله ملت عراق نیست و مردم این کشور در سخت ترین شرایط تحت کنترل یک حکومت مقتدر و سرکوبگر به سر می برند .
دراستول عراق را به کشور بسته ای تشبیه کرد که خروج اطلاعات از ان به سختی صورت می گیرد و افزود .. کمیسیون حقوق بشر و گزارشگر ویژه / اطلاعات خود را از منابع مخالف رژیم عراق و اوارگان و پناهندگان عراقی دریافت می کند و بررسی صحت و سقم تمامی این گزارشها به دلیل مخالفت دولت عراق با سفر گزارشگر ویژه و بازدید ناظران حقوق بشر از این کشور میسر نیست .
وی بااشاره به مذاکراتش با نمایندگان دولت عراق در ژنو و نیویورک گفت .. مقامات دولت عراق اطلاعات ارائه شده در گزارش نماینده کمیسیون حقوق بشر را بی اساس می دانند و حال انکه برای اثبات صحت ادعای خود حاصر به دادن مجوز جهت بازدید هیات کمیسیون از عراق نیستند .
وی وصعیت مردم عراق را مشقت بار توصیف کرد و رژیم صدام حسین را مسئول ایجاد این وصعیت خواند .
۰ نفر