۲۱ آذر ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5851873
T T
۰ نفر
یک مجله المانی : قالیبافی روستایی رنسانس جدیدی در صنعت فرش دستباف ایران بوجود خواهد اورد # تهران - ایرنا21/9/74 برابر با12 دسامبر 1995 یک مجله المانی نوشت قالیبافی در روستاهای ایران به بهترین و کاملترین شیوه مرسوم دنیاصورت می گیرد و رنسانس جدیدی را در صنعت فرش دستباف ایران به وجود خواهد اورد.
مجله " دنیای فرش " درمقاله ای به قلم " راجرجی کاوانا" بابیان این مطلب نوشت بافندگان روستایی ایرانی در خانه های خود کارمی کنند وبه کمک یکدیگر نسبت به تهیه مواد اولیه ، طرح ، نقشه و ارائه پیشنهادهای جدید فنی اقدام می کنند.
نویسنده این مقاله بااشاره به اینکه در ایران تشویق و حمایت ازقالیبافی روستایی ، ارتباطات و ارزشهای فامیلی را محکم ساخته می افزاید ایران کشوری است که می تواند به راحتی بر مشکلات خودفائق اید و در این راه تکیه بر پشتوانه تاریخ وفرهنک چند هزار ساله خود دارد.
در بخش دیگری از این مقاله ، نویسنده با بیان اینکه نسل جدیدی از خریداران و دست اندرکاران دلسوز صنعت فرش منتظر دریافت نتایج این تجربه بزرک هستند نوشته است / عشق و علاقه و هنری که در تولیدات قالیبافان روستایی ایران نهفته است در اینده نیز همچنان غربیها را شیفته خود خواهد ساخت .
/ع ک /
۰ نفر