۱۳ آبان ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5848953
T T
۰ نفر
رییس پارلمان سابق روسیه خواستار منع تعقیب دودایف شد.
# مسکو - ایرنا 13/8/74 برابر با 4 نوامبر 1995 رییس سابق پارلمان روسیه خواستار منع تعقیب جنایی جوهر دودایف رهبر رزمندگان چچن و مشارکت وی در گفتگوهای صلح چچن به عنوان یک جناح معتبر و قانونی شد.
به نوشته روزنامه" کامر سانت دیلی" چاپ مسکو روسلان خاسبولاتف طی مقاله ای در یک روزنامه چاپ گروزنی راه های موفقیت گفتگوهای بر قراری صلح در چچن را مشروعیت دادن به گروه های رزمنده چچن تعیین دقیق مفاد و اهداف مذاکرات صلح و بالا بردن سطح طرف روسیه در این گفتگو هاشد.
وی با توجه به اختیارات بسیار کم دولت مورد حمایت روسیه درامور اجرایی چچن خواستار تشکیل یک نهاد منسجم و پر قدرت دولتی در این جمهوری شد.
در این حال تلویزیون سراسری روسیه گزارش داد نیروهای چچن در شبانه روز گذشته 32 بار مواضع ارتش روسیه را در این جمهوری با خمپاره و نارنجک انداز مورد حمله قرار دادند که بر اثر ان 6 نظامی روسیه کشته شدند.
این منبع گفت رزمندگان چچن همچنین در چند روز گذشته نیروهای خود را در روستاهای /ارخو/و/روشنی چو/ متمرکز کرده اند.
ژنرال اناتولی نایو موف فرمانده نیروهای ارتش روسیه درچچن مدعی شد رزمندگان چچن در صدد اغاز درگیری های شدید هستند.
پطردوروف معاون کمیسیون بازسازی چچن تیز اظهارداشت هزینه بازسازی چچن باید به16 تریلیون روبل/55/3 میلیارد دلار/افزایش یابد و سرعت کار در انجام طرحهای بازسازی بیشترشود.
وی بدون نام بردن از شخص خاصی اظهار داشت گروه هایی در چچن باهدف متوقف کردن روند بازسازی کارگران ساختمانی غیر بومی را ترور می کنندکه بااین اقدام عده ای از کارگران خاک چچن را ترک کرده اند.
۰ نفر