۵ آبان ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5848227
T T
۰ نفر
هند اعلام کرد درباره مساله کشمیر به مجامع بین المللی گفتگو نمی کند # دهلی نو - ایرنا 5/8/74 برابر با 27 اکتبر 1995 نخست وزیر هند اعلام کرد دهلی نو با کلیه اقدامات پاکستان برای جهانی ساختن مساله کشمیر مقابله کرده و در هیچ مجمع بین المللی در مورد کشمیر مذاکره نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاریهای هندی " ناراسیما رائو " امروز / جمعه / در پایان دیدار 12 روزه خود از مصر کلمبیا و امریکا به خبرنگاران گفت " من به بی نظیر بوتوهمتای پاکستانی خود هنگامی که مساله کشمیر رادر اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و اجلاس ویژه سازمان ملل مطرح کرد پاسخ قاطع دادم.
" رائو " پاکستان را به دلیل متهم کردن هند به حمایت از دولت ربانی علیه طالبان محکوم کرد و ان را اقدامی تحریک آمیز و قابل پیش بینی خواند.
وی گفت در واقع پاکستان به منظور خنثی کردن تلاشها برای تامین صلح و ارامش در افغانستان گروه طالبان را ایجاد و مسلح کرده و از انها حمایت مالی و نظامی می کند.
" رائو " در رابطه با اجلاس سران کشورهای جنبش عدم تعهد در کلمبیا گفت جنبش مذکور در حال حاضر که جهان در مرحله انتقالی قرار دارد باید نقش تعیین کننده ای ایفا کند.
وی گفت نقش سازمانی که پس از سازمان ملل بزرک ترین گروه جهانی به حساب می اید را نباید نا دیده گرفت. اجلاس کارتاجنا به کشورهای در حال توسعه این امید را بخشید که برای به دست اوردن ارزوهای خود فعالیت کرده نقش عمده ای را در صحنه جهانی بازی کنند.
۰ نفر