۱۳ مهر ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5846484
T T
۰ نفر
بازدید معاون مجلس ملی جمهوری اذربایجان وسفیرایران درباکوازبازارچه های مشترک مرزی جلفا و پلدشت # باکو - ایرنا13/7/74 برابر با5 اکتبر 1995 در بازدید معاون مجلس ملی جمهوری اذربایجان و سفیرجمهوری اسلامی ایران از بازارچه های مشترک جلفا وپلدشت بر نقش این بازار چه ها بر اقتصاد مناطق مرزی تاکید شد.
طی 6 ماه اول سال گذشته تنهادر بازارچه مشترک پلدشت بیش از 460 هزار دلار کالامبادله شده است.
یاشار علی اف معاون مجلس ملی جمهوری اذربایجان و رئیس طرف اذری کمیسیون مشترک همکاری ایران و جمهوری اذر بایجان درجریان این بازدیدکه درروزهای سه شنبه وچهارشنبه این هفته انجام شد، باتاکیدبروضع نابسامان جمهوری خودمختارنخجوان خواستار مساعدت ایران برای اغاز به کار این بازارچه ها شد.
وی ابراز امیدواری کرد که در سفر قریب الوقوع اقای مهندس شافعی وزیر تعاون جمهوری اسلامی ایران به جمهوری اذربایجان موضوع بازگشایی بازارچه های مذکور مورد بحث قرار گیرد.
وی جمهوری اسلامی ایران را کشور دوست و برادر جمهوری اذربایجان خواندو تمایل رهبری جمهوری اذربایجان را برای گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه مورد تاکیدقرار داد.
علیرضا بیگدلی سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن برشمردن اثرات مثبت سفر اخیر اقای هاشمی رفسنجانی به اذربایجان غربی ابراز امیدواری کرد که که بازارچه پلدشت هرچه سریعتر فعالیت خود را اغاز کند.
وی تاکید کرد که اقای هاشمی رفسنجانی در گفتگو بااستاندار اذربایجان غربی موضوع همکاری این استان با جمهوری خود مختار نخجوان را مورد تاکید قرار داده است .
یکی از مسوولان منطقه پلدشت نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا به اشتغال زایی بازارچه های مشترک در نقاط محروم مرزی اشاره کرد و گفت در این بازارچه علاوه بر پیله وران مرزی روزانه بیش از 300 کارگر درامر حمل و نقل کالافعالیت داشتند.
۰ نفر