۱۳ مرداد ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5841405
T T
۰ نفر
مقامهای امریکایی برای مجرم ساختن یکی از رهبران بازداشتی حماس پرونده سازی می کنند # نیویورک - ایرنا 12/5/74 برابر با 3 اوت 1995 مسوولین دولت امریکا تحقیقات وسیعی را در مورد موسی محمد ابومرزوق اغاز کرده اند که می تواند به محاکمه وی در امریکا بیانجامد.
روزنامه نیویورک تایمز مرزوق را رهبر سیاسی سازمان حماس معرفی کرده و با اعلام این مطلب می نویسد ماموران فدرال امریکا با کمک مقامات اسرائیلی به اطلاعاتی دست یافته اند که حاکی از نقض قوانین بانکی و انتقال مقادیر هنگفتی پول نقد به خارج از امریکا توسط مرزوق می باشد.
"استنلی کوهن " وکیل مدافع "مرزوق " می گوید مقامات امریکایی در گذشته فعالیتهای سیاسی موکل وی را به دقت مورد بررسی قرار داده و هیچ مورد تخلف مشاهده نکرده اند .
بگفته وی فعالیت مرزوق به جمع آوری اعانات و کمکهای مالی در امریکا و ارسال ان به خاورمیانه و نیز سرمایه گذاری پول مشتریان خارجی بطور قانونی و علنی در امریکا محدود می شود .
وی تحقیقات ماموران فدرال امریکا را تلاشی برای مجرم جلوه دادن موکل خود توصیف کرده و می گوید، مرزوق از جمله رهبران سیاسی حماس است لیکن هیچگونه دخالتی در فعالیتهای تروریستی نداشته است .
وی با تاکید بر اینکه اداره مراکز بهداشتی و خدمات عمومی درنوار غزه و غرب رود اردن بخش عمدهای از فعالیتهای حماس را تشکیل می دهد می افزاید جمع آوری اعانات و کمکهای مالی در امریکا برای انجام خدمات اجتماعی در مناطق مختلف جهان خلاف قانون نیست .
نیویورک تایمز خدمات اجتماعی حماس برای شهروندان فلسطینی در نوار غزه و غرب رود اردن را رد نکرده لیکن می نویسد خط کم رنگی بین فعالیتهای عام المنفعه حماس و اقدامات تروریستی این سازمان وجود دارد .
۰ نفر