۱۳ مرداد ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5841394
T T
۰ نفر
موشک اریان با هفتاد و ششمین پرتاب خود موفقیت جدیدی کسب کرد # پاریس - ایرنا 12/5/74 برابر با 3 اوت 1995 به گزارش رادیو " فرانس انفو" موشک اروپایی اریان در هفتاد و ششمین پرتاب خود با قرار دادن ماهواره خصوصی امریکایی ارتباط راه دور در دقایق اولیه بامداد روز جمعه در مدار زمین موفقیت جدیدی کسب کرد.
این رادیو اضافه کرد، موشک اریان تا اخر سال میلادی جاری شش پرتاب دیگر دارد .
این موشک قرار است بین سال های 1994 و 1996 30 پرتاب انجام دهد.
تاکنون موشک اریان با توجه به عدم موفقیت در دو مورد در سال گذشته ، تقریبا نیمی از پرتاب های پیش بینی شده در این دو سال را انجام داده است.
این رادیو می افزاید، پرتاب های مکرر موشک اریان برای حفظ و تقویت رتبه اول خود در بازار جهانی پرتاب ماهواره حیاتی به نظر می رسد 0 موفقیت اریان یک تلافی بوده است زیرا که این موشک ماهواره " پان ام سات 4 " را جایگزین ماهواره ازهمین نوع که در دسامبر سال گذشته بوسیله اریان در فضا گم شد می کند 0 این موشک 400 تنی به سوخت جامد و سوخت مایع مجهز است .
موشک اریان با ظرفیت حمل بیش از 5 تن در واقع چهل و پنجمین موشک اریان 4 و چهاردهمین موشک اریان از نوع 44 ال پ است که توان و ظرفیت ان نسبت به مدل قبلی بهبود یافته است .
پرتاب ناموفق اریان 4 در سال 1994 میلادی این گروه هوافضایی را با بحران مالی روبرو ساخته است که این امر می تواند 50 شرکت وابسته به این گروه و 12 هزار پرسنل ان را با مشکل روبرو سازد0 نخستین پرتاب اریان در سال 1982 اغاز شد و گروه فضایی اریان قصد دارد بزودی نسل جدید این موشک را موسوم به اریان 5 ارائه کند0
۰ نفر