۲۲ تیر ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5839364
T T
۰ نفر
درخواست وزیر خارجه ایران از سازمان کنفراسن اسلامی برای نجات مسلمانان بوسنی # ابو ظبی - ایرنا 22/4/74 برابر با 13 جولای 1995 اصغر مانوسی معاون نمایندگی دایم جمهوری اسلامی ایران نزدسازمان کنفرانس اسلامی امروز با حامد الغابد دبیر کل این سازمان دیدار وپیام کتبی وزیر خارجه ایران را تسلیم وی کرد .
در بخشی از این پیام امده است / وضعیت وخیم وبحرانی بوسنی هرزگوین اخیرا با حملات صربها بویژه در منطقه امن اعلام شده سربرنیتسا تشدید یافته ومنجر به تجاوزات بیشترونسل کشی مسلمانان بی دفاع این منطقه شده است .
علی اکبر ولایتی در پیام خود با اشاره به عدم پذیر ش ابتکارات صلح از سوی صربها وادامه یافتن سیاست تجاوزگرانه شان به مناطق امن اعلام شده گفت جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد که در جهت اجرای قطعنامه هفتمین اجلاس سران کشورهای اسلامی در کازابلانکا ونیز بیانیه اخیر وزیران خارجه کشور های گروه تماس اسلامی در رباط باید هرچه سریعتر کمک ها برای یاری رساندن به مردم مسلمان بوسنی در دفاع از خود بسیج شود.
وزیر امور خارجه ایران در این پیام افزود ،متاسفانه جامعه بین المللی اقدام مناسبی برای مقابله با حملات صربها انجام نداده است .
ولایتی از دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی خواست تانهایت تلاش خود را برای جلوگیری از تجاوز صربها به عمل اورد .
وی با توجه به وضعیت بحرانی پیشنهاد کرد که اجلاس وزیران خارجه گروه تماس سازمان کنفرانس اسلامی در اسرع وقت تشکیل گردد ودر این خصوص امادگی ایران را برای میزبانی این اجلاس اعلام داشت .
حامد الغابد دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی نیز ضمن تشکر از پیشنهاد میزبانی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان ساخت که تمامی تلاش خود واعضای این سازمان رامتوجه حل بحران بوسنی خواهد کرد .
وی افزود که در جهت برگزاری اجلاس اضطراری ویا گروه تماس کشورهای اسلامی هماهنگی های لازم را با دولت مغرب که رییس کنونی سازمان کنفران اسلامی است انجام خواهد داد .
الغابد متذکر شد که در بیانیه روز گذشته خود تصرف شهر سربرنیتساتوسط صربها را شدیدا محکوم کرده وخواهان حمات همه جانبه کشورهای اسلامی از مسلمانان بوسنی شده است .
وی گفت در پیامی که به دبیر کل سازمان ملل متحد فرستاده از او خواسته است که حملات هوایی نیروهای ناتو به مواضع صربهاافزایش یابد .
۰ نفر