۱۷ تیر ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5838869
T T
۰ نفر

ادامه ناارامی های در شهر لوتون انگلستان

۱۷ تیر ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5838869
ادامه ناارامی های در شهر لوتون انگلستان # لندن - ایرنا 17/4/74 برابر با 8 جولای 1995 ناارامی در برخی مناطق شهر لوتون در نزدیکی لندن طی جمعه شب برای سومین شب متوالی ادامه یافت که طی ان شماری از جوانان با استفاده از بمب های اتش زا با پلیس درگیر شدند.
مرکز این ناارمی ها منطقه "مارش فارم" در شمال شهر لوتون است.
تاکنون بیش از 60 نوجوان به دلیل شرکت در این درگیری ها دستگیر شده اند و تلاش پلیس با استفاده از نیروهای اعزامی از دیگر مناطق برای کنترل این اغتشاش ادامه دارد.
درگیری های شهر لوتون چهارشنبه شب گذشته و پس از تلاش پلیس به منظور دستگیری یک نوجوان فراری از یکی از مراکز تربیتی و تنبیهی اغاز شد.
به گفته برخی از اهالی ، پلیس هنگام دستگیری این نوجوان به ضرب و شتم وی اقدام کرد که اعتراض شماری از اهالی را در پی داشت. پلیس این اتهام را رد کرده است .
در درگیری های لوتون تاکنون شمار زیادی از مغازه ها غارت شده و سه مدرسه و تعدادی ماشین سواری به اتش کشیده شد .
همچنین گروه هایی از خبرنگاران مورد حمله قرارگرفتند و وسایل انها شکسته شد و به سرقت رفت.
رهبران محلی در شهر لوتون علت بروز درگیری های اخیر را مشکلات اجتماعی به ویژه مساله بیکاری ذکر می کنند و خواستار سرمایه گذاری دولت برای حل این مشکلات هستند.
این در حالی است که"جان کارلایل"نماینده محافظه کاراین منطقه در پارلمان انگلیس در سخنان خود با خبرنگاران حل مشکل را منوط به صرف وقت و تلاش برای بهبود رابطه مردم و پلیس دانست.
هنگامی که وی با خبرنگاران گفتگو می کرد باتخم مرغ و سیب زمینی مورد حمله قرار گرفت.
۰ نفر