۹ تیر ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5838039
T T
۰ نفر
درنماز جمعه این هفته تهران دو حادثه تروریستی خونبار مورد بحث قرارگرفت و محکوم شد # تهران - ایرنا 9/4/74 برابر با 30 ژوئن 1995 آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران ازاستقبال بی شائبه اهالی غیوراستان آذربایجان شرقی ازرییس جمهوری اسلامی ایران در سفربه این استان قدردانی کرد و آنرا نمونه ای ازعمق علاقه و ارادت مردم به نظام اسلامی و خادمین مردم خواند.
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی هفته گذشته درسفری5 روزه به استان آذربایجان شرقی ازشهرها و روستاهای مختلف این استان دیدن کرد وبا مردم از نزدیک به گفت و گو نشست .
درجریان این سفرازچندین طرح عمرانی ملی واستانی که نقشی اساسی در تغییر سیماو رشد اقتصادی استان اذربایجان شرقی ونیز کشوردارند بهره برداری شد و کارهای اجرایی چندین طرح مهم دیگر نیزآغاز گردید.
آیت الله امامی کاشانی که نمازجمعه این هفته تهران به امامت اودر دانشگاه تهران اقامه شد ازخدمات گسترده دولت درمناطق مختلف کشور به ویژه در مناطق محروم قدردانی کرد وگفت : درسایه اقدامات عمرانی و تحولات اقتصادی صورت گرفته دراقصی نقاط کشورروند مهاجرت ازروستاهابه شدت تنزل یافته و امروز زندگی در روستابیشتر برای مردم جاذبه پیدا کرده است .
امام جمعه موقت تهران در ادامه برضرورت حفظ آمادگی دفاعی کشورتاکید کرد و مانور بزرک عاشوراراکه دو هفته پیش برگزار شد "مایه قوت قلوب مسلمین "خواند.
وی گفت :مانورعاشوراگذشته ازنمایش عظمت قدرت دفاعی ایران ،معنویت بالایی راکه درنیروهای مسلح ایران وجود دارد به نمایش گذاشت .
وی در خطبه دوم نماز به مناسبت سالگرد فاجعه هفتم تیریاد شهدای این فاجعه به ویژه شهید والامقام دکتر بهشتی راگرامی داشت.
امام جمعه موقت تهران گفت : استکبار وعامل دست آنهامنافقین کور دل گمان می بردند که بابه شهادت رساندن شهید دکتر بهشتی و72 همسنگر او ،ملت ایران سرتسلیم در برابر کفر و الحاد فرودمی آورد ،اماجهان دید که این طورنشد وانقلاب با قدرت و صلابت بیشتر به راه خود ادامه داد.
آیت الله امامی کاشانی افزود : خون شهدای 7 تیرانقلاب اسلامی را استوارتر وحضور ملت ایران در صحنه راقوت بیشتر بخشید.
وی برضرورت کارو تلاش بیشتر احاد نیروهای فعال جامعه برای رسیدن کشور به استقلال کامل اقتصادی تاکید کردوگفت که کشوردرشرایط کنونی به کار بیشترومخلصانه ترتمامی افراد جامعه نیازدارد.
امام جمعه موقت تهران همچنین به مناسبت سالگرد سرنگون شدن هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس توسط ناو متجاوز امریکایی ،یاد شهدای والامقام این جنایت امریکا راگرامی داشت و انرایک روسوایی بزرک و مایه روسیاهی بیشتر سردمداران "تروریست " و"تروریست پرور" واشنکتن خواند.
وی همچنین به مناسبت سالگرد ارتحال عالم ملکوتی و مرجع عالی قدر تشییع حضرت آیت الله العظمی نجفی مرعشی ازخدمات گسترده آن عالم ربانی به اسلام و مسلیمن تقدیر کرد.
سخنرانان پیش از خطبه ها ========================== مهندس اکبرترکان وزیر راه و ترابری در سخنان پیش ازخطبه های نماز جمعه این هفته تهران ،نهادهای بین المللی را بخاطر بی تفاوتی و بی توجهی نسبت به واقعه حمله تروریستی ناوامریکایی وینسنس به هواپیمای ایرباس ایرانی محکوم کرد.
ناو جنگی وینسنس امریکا در 12 تیرماه سال 67 هواپیمای مسافربری ایرباس ایران را بر فراز خلیج فارس هدف گرفت که در جریان این فاجعه 290 مسافر از جمله شمار زیادی زن و کودک و پرسنل هواپیما به شهادت رسیدند.
مهندس ترکان گفت :هنگامی که به سازمان جهانی هوانوردی "ایکائو" شکایت کردیم ، این نهاد وابسته به سازمان ملل یک گروه حقیقت یاب تشکیل داد اما این سازمان در پایان تنهابه"ابراز تاسف" بسنده کردو حتی انقدر به خود زحمت وجرات ندادند که این جنایت را که حتی مشاور پیشین امور امنیتی کاخ سفید آنرایک " رسوایی بی شرمانه برای دولت امریکا" خوانده محکوم کنند.
وی گفت :در تعقیب ماجرابه دیوان داوری لاهه شکایت کردیم اماامریکایی ها گفت ند که دادگاه صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارد و به این ترتیب دارند این خون های به ناحق ریخته شده را پایمال می کنند.
مقام های امریکایی پس از وقوع این جنایت تروریستی برفراز خلیج فارس توجیهات مختلفی برای اقدام ضدبشری خودعنوان کردندکه ازجمله اینکه"هواپیمانظامی بود ،درحال شیرجه بود ، در ابهای بین المللی و خارج از کریدور پروازی حرکت می کرد." مهندس ترکان ضمن رداین توجیهات پرسید"آایااین استدلال های ناشیانه و عجولانه رااگرهم کشورهای عقب مانده باور کنند ،کشورهای صنعتی دارنده تکنولوژی پیشرفته هوایی خواهندپذیر فت ؟".
وی گفت :هواپیماهای غیرنظامی همواره چهاردسته اطلاعات رادر حال پرواز منتشر می کنند که معرف نوع هواپیما ، مسیر ، ارتفاع و اطلاعات مربوط به هواپیماست که هواپیماهای نظامی ازان استفاده نمی کنند.
وزیر راه وترابری گفت :"هواپیمای ایرباس ایرانی خارج از کریدور پروازی نبودواین ناو وینسنس بود که به ابهای ساحلی ایران در نزدیکی جزیره هنگام تجاوز کرده بود".
وی گفت :هواپیما7 دقیقه پس از برخاستن از باند فرودگاه بندرعباس همچنان در حال افزایش ارتفاع بود که هدف حمله قرار گرفت .
مهندس ترکان بااعلام این اطلاعات،مجامع بین المللی راموردسوال قرار دادو پرسید: "ان هنگام ماباعراق درجنک بودیم امریکایی هاچکاره بودند؟" دیگرسخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران حجت الاسلام سید قدرت الله نجفی قمشه ای مشاور فرهنگی وزارت امورخارجه بود که به فاجعه تروریستی انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت دکتر بهشتی و 72 تن ازیارانش پرداخت.
وی ضمن برشمردن ویژگی هاو فضایل اخلاقی شهید دکتر سید حسین بهشتی گفت که تلاش بی شائبه ، خستگی ناپذیر ، برنامه ریزی و تدبیر ازجمله خصوصیات برجسته شهید بهشتی بود .
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت که استکبار و زورگویان می خواهند اندیشه های انسانی را ببلعند و با این هدف امروز به میدان مبارزه فرهنگی امده اند.
وی از کلیه احاد مردم خواست تا در برابر این تهاجم استکبار مقاومت کنند.
سخنران پیش از خطبه هاداشتن تعهد و تخصص رااز ضروریات و نیازهای اساسی کشور قلمداد کرد و گفت تعهد و تخصص پیام خون بهشتی بود و امروز افراد در هر پست و مقامی باید باتوجه به این دو اصل در حل مشکلات کشور بکوشند.
۰ نفر