۸ تیر ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5838003
T T
۰ نفر
دولت لیبی به بیانیه کشورهای صنعتی اعتراض کرد # سازمان ملل - ایرنا 8/4/74 برابر با 29 ژوئن 1995 نماینده دائم لیبی در سازمان ملل بیانیه نهایی اجلاس سران هفت کشور صنعتی غرب را به شدت مورد انتقاد قرارداد و تاکید کرد این کشورهاظاهرا خود را ارباب جامعه جهانی تلقی کرده شورای امنیت را تابع نظارت خود می دانند.
"محمد ازوایی " در نامه ای به رئیس شورای امنیت این مساله را عنوان کرده می افزاید متاسفانه این مساله باعث شده است که لیبی و برخی از کشورهای دیگر خروج از سازمان ملل را بطور جدی مدنظر قراردهند.
کشورهای صنعتی در بیانیه نهایی خود خودداری لیبی از تحویل دو متهم لیبیایی به مراجع قضایی امریکا - انگلیس را سرپیچی از قطعنامه های شورای امنیت تلقی کرده بر تداوم تحریمهای اعمال شده علیه لیبی تا تحقق این درخواست تاکید کردند.
نماینده لیبی در سازمان ملل در نامه خود که روز پنجشنبه به عنوان سند شورای امنیت انتشار یافت تصریح کرده است لیبی مجددانه در پی اجرای قطعنامه های شورای امنیت است و در این زمینه حداکثر انعطاف را از خود نشان داده است و اگر مخالفت غیر اصولی و کارشکنی برخی از طرفهای مدعی نبود شاید این مساله تا امروز بصورت مسالمت آمیز حل شده بود .
در این نامه امده است اقدام کشورهای صنعتی که خود را جایگزینی برای شورای امنیت تلقی می کنند از نظر مابه هیچ وجه قابل پذیر ش نیست .
نماینده لیبی خواستار صدور بیانیه ای توسط شورای امنیت برای رفع ابهام در این زمینه و تاکید بر نقش شورای امنیت به عنوان تنها مرجع ذی صلاح برای پاسداری از صلح و امنیت جهانی شده است .
۰ نفر