۲۰ اسفند ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5828478
T T
۰ نفر
ژاپن خواهان تداوم گفت وگو با گروگانگیران در لیما شد # توکیو - ایرنا 20 اسفند 1375 برابر با 10 مارس 1997 نخست وزیر ژاپن ،ادامه گفت وگو های مستقیم با گروه چپگرای توپاک آمارو را برای پایان دادن به بحران گروگانگیری در لیما "ضروری " دانست.
" ریوتارو هاشی موتو " به خبرنگاران گفت : این یک ضرورت است که دور تازه گفت وگوها بزودی از سر گرفته شود.
چریک های توپاک امارو به دلیل تلاش پلیس پرو برای حفر دالان زیرزمینی به منظور حمله به گروگانگیران گفت وگوی مستقیم با دولت پرو راتحریم کردند.
جنبش توپاک امارو 27 اذرماه گذشته با تصرف اقامتگاه سفیر ژاپن در پرو بیش از 400 نفر را به گروگان گرفتند.
شبکه تلویزیونی " ان .اچ .کی " ژاپن روز دوشنبه به نقل از اسقف "جان لوییس سیپری آنی " که برای پایان دادن به بحران گروگانگیری در لیما تلاش می کند گفت :دور تازه گفت وگوها در 24ساعت اینده ازسر گرفته می شود.
اسقف " سیپری آنی"، " میشل مینینک " رییس کمیته صلیب سرخ در پرو و " آنتونی وینسنت " سفیر کانادا در لیما از اعضای گروه ضامن هستند که میان گروگانگیران و دولت پرو میانجیگری می کنند.
گروه چپ گرای توپاک امارو که هنوز 72 نفر را در اختیار دارند گفته اند درصورتی انان را رها خواهند کرد که 400 تن ازهمفکرانشان از زندانهای پرو و سایرکشورهای امریکای لاتین ازاد شوند.
" البرتو فوجی موری " رییس جمهوری پرو باتقاضای گروگانگیران مخالفت کرده اما گفته است در صورت ازادی گروگان ها رهبران جنبش توپاک امارو تبعید و بقیه نیز می توانند در کشور زندگی کنند.
* 40 *
۰ نفر