۱۹ اسفند ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5828394
T T
۰ نفر
زنان شمال افغانستان، محدودیت های ایجاد شده در نواحی تحت کنترل طالبان را محکوم کردند # مزار شریف - ایرنا 19 اسفند 1375 برابر با نهم مارس 1997 جمعیت زنان شمال افغانستان ، در همایشی ، محدودیت های ایجاد شده در نواحی تحت کنترل طالبان و نقض حقوق اولیه آنها را توسط این گروه محکوم کرد.
در این همایش که تحت عنوان " روز همبستگی زنان " ، در مزار شریف ، مرکز استان "بلخ" در شمال افغانستان ، برگزار شد ، سخنرانان با اشاره به آزادی زنان و دختران در امر تحصیل کار و سایر فعالیت های اجتماعی در شمال این کشور ، اعمال طالبان را خلاف اصول و موازین اسلام خواندند.
یکی از سخنرانان ، این گونه اعمال طالبان را در راستای اهداف سیاسی آنها عنوان کرد و گفت : ایجاد امنیت در نواحی تحت کنترل طالبان که این گروه مدعی آن هستند ، همه حقوق اساسی و اسلامی مردم در برنمی گیرد.
وی با اشاره به اینکه رفتار سخت گیرانه طالبان توجیه اسلامی ندارد و از طرف مراجع عالی اسلامی نیز مورد نکوهش قرار گرفته ، اضافه کرد : طالبان هر روز قوانین و مقررات سختگیرانه ای را به اجرا می گذارند که نه تنها منطبق بر قوانین اسلامی نیستند بلکه با سنت های قبیله ای پشتون ها نیز مغایرت دارد .
شرکت کنندگان در این نشست در پایان با صدور قطعنامه ای خواستار تامین حقوق زنان و دختران و فشارهای بین المللی بر گروه طالبان شدند.
۰ نفر