۱۸ اسفند ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5828388
T T
۰ نفر
نماینده وزارت امور خارجه آمریکا با ژنرال دوستم گفت و گو کرد # مزار شریف - ایرنا 18 اسفند 1375 برابر با هشتم مارس 1997 یک مقام مسئول وزارت امور خارجه آمریکا، که به افغانستان سفر کرده است ، روز جمعه با ژنرال "عبدالرشید دوستم " رییس " شورای عالی دفاع از افغانستان" و رهبر " جنبش ملی - اسلامی " دیدار و گفت و گو کرد .
تلویزیون "بلخ " در برنامه خبری روز شنبه خود افزود : این مقام آمریکایی ، در دیدار با ژنرال دوستم که در "شیرغان" مرکز استان "جوزجان" برگزار شد، اظهارات چندی قبل خانم "رابین رافائل " معاون وزارت امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی را تایید کرد.
خانم "رافائل " چندی قبل با انتقاد از سیاست ها و عملکرد گروه طالبان در صحنه افغانستان ، گفته بود تنهابرخی سیاستمداران "احمق" و روزنامه نگاران "مغرض" غربی ، از طالبان حمایت می کنند.
نماینده دولت آمریکا ، در دیدار با ژنرال دوستم ، همچنین گفت: آمریکا از حل سیاسی و طرح های سازمان ملل برای اعاده صلح در افغانستان ، حمایت می کند و خواهان تشکیل دولت فراگیر مقتدر و مورد حمایت همه گروه هـا و مردم این کشور است .
دوستم نیز با تاکید بر اینکه " شورای عالی دفاع از افغانستان ،همواره خواهان حل مسالمت آمیز بحران کشور است ، اظهار داشت : افغانستان راه حل نظامی ندارد و گروه طالبان در "بادغیس " ، "غوربند" ، "کنر" و "پنجشیر" ، با بن بست نظامی مواجه شده است .
نماینده وزارت امور خارجه آمریکا قبل از این نیز در کابل با مقامات طالبان دیدار کرده بود و قرار است در سفر به "تالقان " مرکزاستان "تخار " با "برهان الدین ربانی" نیز دیدار و گفت و گو کند.
آگاهی از تحولات و نقطه نظرات جدید افراد موثر در صحنه سیاسی - نظامی افغانستان و ارزیابی کلی اوضاع این کشور هدف سفر این مقام آمریکایی ذکر شده است. 50
۰ نفر