۸ اسفند ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5827203
T T
۰ نفر
انگلیس خواستار تسریع تغییرات پیشنهادی در ساختار سازمان ملل شد # لندن - ایرنا هشتم اسفند ماه 1375 برابر با 26 فوریه 1997 مقام های وزارت امور خارجه انگلیس می گویند سرعت عمل بیشتر در اجرای برنامه های اصلاحی در ساختار سازمان ملل را به دبیرکل جدید آن پیشنهاد خواهند کرد.
این برنامه ها شامل پیشنهاد عضویت ژاپن و آلمان به عنوان اعضای دایم شورای امنیت و افزایش تعداد کل اعضای این شورا از 15 به 20 یا 21 عضو می شود.
کوفی انان دبیرکل سازمان ملل برای دیداری سه روزه از انگلیس و ملاقات با ملکه ، نخست وزیر، وزیر امورخارجه و رهبر حزب کارگر در این کشور به سر می برد.
وی امروز با جان میجر نخست وزیر و مالکوم ریفکیند وزیر امور خارجه ملاقات می کند .
یک منبع وزارت امور خارجه انگلیس گفت : شخصی مانند " انان " که خود از یک کشور جهان سوم است و مدتها در این سازمان خدمت کرده، بهتر می تواند احترام سطوح مختلف سازمان ملل را جلب کند.
انگلیس مایل است دبیرکل جدید با استفاده از موقعیت خود در این سازمان تغییرات لازم را بدهد و ازهمه مهمتر بدهی عقب افتاده آمریکا به این سازمان را مطالبه کند.
از سوی دیگر کنگره آمریکا می خواهد میزان بدهی واشنگتن به سازمان ملل را کاهش دهد ، اما انگلیس و اتحادیه اروپایی به شدت با این مساله مخالفت می کنند و نسبت به کوتاهی آمریکا در پرداخت بدهی های خود خشمگین اند.
* 40 *
۰ نفر