۸ اسفند ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5827190
T T
۰ نفر
مجتمع صنایع پتروشیمی تبریز روزانه یک میلیون دلار صرفه جویی ارزی دربر دارد # تهران - ایرنا هشتم اسفند ماه 1375 برابر با 26 فوریه 1997 مدیر عامل پتروشیمی تبریز گفت : راه اندازی کامل مجتمع صنایع پتروشیمی تبریز ، روزانه یک میلیون دلار صرفه جویی ارزی دربر دارد .
عباس صدقی افزود : از اهداف مهم احداث این مجتمع نیل به خودکفایی و فعال نمودن صنایع پلاستیک و لاستیک کشور و خودکفا شدن در محصولات پتروشیمی است .
وی روزچهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت : براورد نیاز داخلی ، ایجاد مشاغل جدید ، جلوگیری از خروج ارز و ایجاد درامد ارزی با توجه به ارزش افزوده مواد پتروشیمیایی از دیگر اهداف احداث این مجتمع به شمار می رود.
وی اظهارداشت : فاز اول این مجتمع در 22 بهمن ماه سال جاری راه اندازی شد که اکنون بیش از 400 هزارتن انواع مواد شیمیایی تولید می کند .
فاز دوم این مجتمع که در نیمه دوم سال اینده راه اندازی می شود 95 هزار تن پلی استایرن ، مواد اولیه انواع لاستیک و پلاستیک تولید خواهد کرد .
صنایع اسباب بازی ، تولید روکش کابل ، ظروف بسته بندی ، صنایع خودرو ، بدنه رادیو و تلویزیون و رایانه و انواع صنایع لاستیک و پلاستیک از دیگر تولیدات این مجتمع است .
مجتمع پتروشیمی تبریز با خوراک 246 هزار تن نفتای سبک ، نفتای سنگین و گاز مایع که از طریق خط لوله از پالایشگاه تبریز تامین می شود درغرب شهر تبریز در شمال غربی ایران و در محدوده صنعتی این شهر واقع است .
* 40 *
۰ نفر