۲۰ بهمن ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5825258
T T
۰ نفر
کارشناسان "اکو" در عشق اباد به توافق هایی دست یافتند # عشق آباد - ایرنا 20 بهمن 1375 برابر با هشتم فوریه 1997 کارشناسان و مدیران موسسات حمل و نقل و ارتباطات کشورهای عضو سازمـان همکاری های اقتصادی (اکو) روز شنبه در خصوص توسعه و امروزی کردن شبکه حمل و نقل میان خود به توافق هایی رسیدند .
نمایندگان ده کشور عضو "اکو" با امضای تفاهم نامه ای برلزوم تسریع در توسعه و بهره برداری از شبکه راه آهن آسیایی استانبول- تهران- مشهد- سرخس ـ تجن - چارجو (ترکمنستان )- تاشکند (ازبکستان )- آلماتی (قزاقستان )- آق توقای (تاجیکستان ) و دروژبا(قرقیزستان ) تاکید کردند .
طبق تفاهم نامه هم چنین برای بخش حمل و نقل جاده ای راجع به اولویت تکمیل و بهبود راه های داخلی و بین المللی میان کشورهای عضو بویژه آسیای مرکزی به اتفاق نظر رسیدند .
این تفاهم نامه دراجلاس سران "اکو" که قرار است در ماه مه سال جاری میلادی در عشق آباد مرکز ترکمنستان برگزار گردد بررسی و نهایی خواهد شد.
در این جلسه هم چنین در مورد ضـرورت تشکیل کنفرانس جداگانه ای برای بررسی مسایل مربوط به لوله گذاری برای انتقال نفت و گاز منطقه کشورهای عضو "اکو" موافقت به عمل آمد .
طبق توافق این کنفـرانس با شرکت کارشناسان کمیته انرژی اکو در روزهای 22 و 23 فوریه جاری ( 4 و 5 اسفند ) در تهران برگزار خواهد شد .
ششمین کنفرانس سه روزه کـارشناسی اکـو با هدف همکاری و بررسی راه های توسعه حمل و نقل و ارتباطات از پنچشنبه گذشته در هتل ترکمن عشق آباد آغاز بکار کرده است.
۰ نفر