۳۰ آذر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5820309
T T
۰ نفر
یک دیپلمات روسی : اسناداستقرار صلح در تاجیکستان روزشنبه امضا می شود # مسکو - ایرنا 30 آذر 1375 برابر با 20 دسامبر 1996 یک دیپلمات ارشد روسی اعلام کرد : اسناد مربوط به استقرار صلح در تاجیکستان روزشنبه در مسکو بین " امامعلی رحمانف " رییس جمهوری و " عبدالله نوری " رهبر مخالفان دولت آن کشور امضاء خواهد شد.
" رحمانف " و " نوری " هم اکنون در مسکو دور رسمی گفت و گوهای خود در مورد یافتن راه های عملی استقرار صلح در تاجیکستان را ادامه می دهند.
دیپلمات روسی اظهارداشت در این اسناد که پیش نویس آنها توسط دو طرف تائید شده، راه کارهایی برای برقراری آتش بس کامل در طول مذاکرات صلح ، قطع تمام درگیری ها، در مرزهای تاجیکستان و افغانستان، ایجاد ساختارهای حکومتی در دوره انتقالی ، مبادله زندانی ها و اعلام عفو عمومی درنظر گرفته شده است .
وی افزود : طرف مخالفان درآخرین لحظه اصلاحاتی را که چیز تازه ای در بر نداشت در پیش نویس اسناد وارد کردند و این امر باعث تاخیر در برگزاری بخش رسمی دیدار " رحمانف " و " نوری " شد.
این مقام روسی اعلام کرد : هم اکنون گفت و گوهای بغرنجی برای ایجاد هماهنگی های لازم برای دومین روز مذاکرات صلح ادامه دارد و در آن " مرم" نماینده دبیر کل سازمان ملل نیز حضوردارد.
* 40 *
۰ نفر