۱۱ آذر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5818049
T T
۰ نفر
لوک اویل رهبری کنسرسیوم لوله نفت خزر را برعهده می گیرد # الماتی - ایرنا 11 آذر 1375 برابر با یکم دسامبر 1996 رییس شرکت روسی "لوک اویل " اعلام کرد : این شرکت دراینده نزدیک که کار تغییر ساختار کنسرسیوم لوله نفت خزر به پایان می رسد رهبری این کنسرسیوم را بر عهده خواهد گرفت .
" واگیت الکپروف " به هفته نامه "پانوراما"چاپ الماتی گفت : لوک اویل بنا دارد تا برای سرمایه گذاری سهم خود در کنسرسیوم لوله نفت خزر با "ارگو " امریکا نهاد مشترکی همانند " روس نفت " و " شل " تشکیل دهد .
رسانه های الماتی در پایان ابان ماه امسال نوشتند : تاخیر در حل مسایل فنی ، حقوقی و مالی ، عملیات اجرایی کنسرسیوم لوله نفت خزر که قرار است نفت قزاقستان را به کناره دریای سیاه در خاک روسیه منتقل کند به تاخیر انداخته است .
رسانه های الماتی افزودند : دوران گذر در کنسرسیوم لوله نفت خزر همچنین موجب تاخیر در شروع سرمایه گذاریها شده است .
کشورها و شرکت های سهامدار کنسرسیوم لوله نفت خزر روز 8 فروردین ماه امسال و در پی امضای پروتکل تغییر ساختار کنسرسیوم، کمیته ای به نام کمیته " دوران گذر" تشکیل دادند که وظیفه داشت تا شهریور ماه امسال همه مسایل حقوقی ، فنی و مالی مربوط به تغییر ساختار را انجام دهد .
در کنسرسیوم لوله نفت خزر 8 شرکت نفتی عضو ، درعوض 50 درصد سهام طرح ، 100 درصد سرمایه گذاری لازم راانجام می دهند که سهم کشورهای روسیه و قزاقستان با ارزش خطوط لوله نفتی موجود در خاک این کشورها تامین شده و سهم عمان نیز ارزش کارهایی است که تاکنون انجام داده است .
این طرح قرار است طبق برنامه تعیین شده در سال 1998 عملی شود که طولانی شدن دوران گذر احتمالا این موعد را به تاخیر خواهد انداخت .
* 40 *
۰ نفر