۲۹ آبان ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5816681
T T
۰ نفر
رییس جمهوری مصر نسبت به شکست گفتگوهای سازش درخاورمیانه هشدار داد # رم - ایرنا 29 آبان 1375 برابر با 19 نوامبر 1996 " حسنی مبارک " رییس جمهوری مصر در مصاحبه ای با روزنامه " لارپوبلیکا " چاپ ایتالیا گفت : " چنانچه کارشکنی های اسرائیل در روند صلح ادامه یابد، امکان دستیابی به توافق با سوریه و لبنان از میان خواهد رفت.
این روزنامه درشماره روزسه شنبه به نقل از وی نوشت : با استمرار سنک اندازی اسراییل در روند سازش، نه تنها اسراییل بلکه تمامی کشورهای عرب درگیر در این ماجرا دچار آشوب داخلی خواهند شد.
مبارک افزود: نه تنها مصر بلکه اردن نیز گرفتار خشم خونین می شود زیرا بخش بزرگی از مردم این کشوررا فلسطینیان تشکیل می دهند.
وی بااشاره به این که در مصر، اذهان عمومی علیه رژیم صهیونیستی در حال طغیان است و این کشور دراستانه ناارامی قراردارد گفت: مصر در ارتباط با رفتارهای اسرائیل دیگر قادر به توجیه افکار عمومی نیست.
وی با اشاره به آن بخش از توافق بر سر شهر الخلیل که به رژیم صهیونیستی اجازه می دهد پس از عقب نشینی از این شهر، هرگاه لازم دید دوباره وارد آن شود، گفت : فلسطینیان به من اعلام کرده اند که پذیرش این امر از قبول اشغال سرزمینشان سخت تر است.
رییس جمهور مصر در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید کرد که اگر سوریه از سوی رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گیرد، نمی تواند ساکت باشد و هجوم به یک کشور عربی را تماشا کند.
مبارک خواستار آن شد که " معمر قذافی " رهبر لیبی از انزوای سیاسی خارج شود و گفت : قذافی دیگر عوض شده و همکاری با او امکان پذیر است.
رییس جمهور مصر در پایان خواهان رفع تحریم علیه عراق شد و گفت : نباید ملت ها را به دلیل اشتباهات رهبران مجازات کرد.
۰ نفر