۲۹ آبان ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5816567
T T
۰ نفر

کارمند سیا جاسوس روسیه بود

۲۹ آبان ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5816567
کارمند سیا جاسوس روسیه بود # نیویورک - ایرنا 29 آبان 1375 برابر با 19 نوامبر 1996 مقام های دولت آمریکا یک کارمند با سابقه سازمان اطلاعات مرکزی این کشور "سیا" را به اتهام دادن اطلاعات بسیار محرمانه به روسیه در چند سال گذشته ، بازداشت کردند .
روزنامه "نیویورک تایمز" در شماره روز دوشنبه به نقل از مقام های رسمی امریکا فاش ساخت این کارمند سیا به دنبال یکی از مهم ترین و پیچیده ترین عملیات ضد جاسوسی در دوران ریاست جمهوری "بیل کلینتون" ، روز شنبه در ایالت "ویرجینیا" بازداشت شد .
این مقام ها گفتند : نوع اطلاعاتی که توسط این شخص به روسیه داده شده است ، هنوز روشن نیست . اما احتمالا وی به مجموعه ای از اطلاعات امنیتی در مورد بلوک شرق سابق دسترسی داشته است .
این کارمند سیا که هویت وی هنوز فاش نشده است ، قرار است روز دوشنبه در شهر "آلکساندریا" ایالت ویرجینیا به سوال های قاضی یک دادگاه فدرال امریکا پاسخ دهد .
مقام های رسمی افزودند این جاسوس در سازمان سیا به عنوان مربی مشغول فعالیت بوده و کارمندان دیگر سیا را تعلیم می داده است . محل کار وی در خارج از آمریکا بوده است و در ماه های اخیر برای محدود کردن میزان دسترسی او به اطلاعات محرمانه ، وی را به واحد مبارزه با تروریسم سیا فرستاده بودند .
این کارمند سیا متهم شده است که از سال 1994 کار جاسوسی را شروع کرده است 0 در عین حال روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقام های رسمی می افزاید اگر چه مدت زمان دقیق جاسوسی وی معلوم نیست ، اما این امکان وجود دارد که قبل از فروپاشی بلوک شرق در سال 1991 وی به استخدام روسیه درآمده باشد .
در سال های اخیر این دومین موردی است که یک کارمند با سابقه سیا متهم به جاسوسی برای روسیه می شود . مورد قبلی مربوط به "آلدریچ اچ . ایمز" ، کارمند اداره ضد جاسوسی سیا بود که به اتهام فروختن هویت ده ها مقام روسیه و دیگر کشورهای بلوک شرق که اطلاعات محرمانه به آمریکا می دادند ، دستگیر و به حبس ابد محکوم شد و اکنون دوره زندان خود را می گذراند .
۰ نفر