۱۸ مهر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5811592
T T
۰ نفر
ایران و روسیه در مورد دخالت بیگانگان در امور داخلی افغانستان هشدار دادند # مسکو - ایرنا 18 مهر 1375 برابر با نهم اکتبر 1996 محمود واعظی و ویکتور پاسیوالیوک معاونان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه روز سه شنبه در مسکو با هشدار به خطرناک بودن دخالت کشورهای خارجی در امور داخلی افغانستان بر لزوم همکاری کشورهای منطقه برای حفظ تمامیت ارضی آن کشور تاکید کردند.
واعظی در این دیدار ضمن پیچیده و غیر قابل پیش بینی خواندن نتایج اوضاع جاری افغانستان خواستار مشورت و همکاری میان ایران و کشورهای منطقه بخصوص روسیه به منظور جلوگیری از بخطر افتادن چارچوب امنیت و ثبات منطقه شد .
معاون وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد و باید با توقف هرچه سریعتر درگیری ها زمینه مذاکرات سیاسی را فراهم کرد .
معاون امور خاورمیانه ای وزیر امور خارجه روسیه نیز با خطرناک توصیف کردن تحولات و درگیری های جاری افغانستان برای امنیت منطقه خواستار رایزنی های مستمر با مقامات ایرانی در این زمینه شد .
در این دیدار دو طرف ضرورت تشریک مساعی و همکاری بیشتر دو کشور را برای ازسرگیری مذاکرات طرف های درگیر درتاجیکستان و حل این بحران مورد تاکید قرار دادند .
آنان با توجه به دیدار آتی نمایندگان دولت تاجیکستان و مخالفان آن که با هدف تقویت روند مذاکرات صلح با نظارت دبیر کل سازمان ملل در تهران برگزار خواهد شد تلاش همه جانبه ایران و روسیه را برای نتیجه بخش کردن این مذاکرات ضروری و مهم دانستند .
* 40 *
۰ نفر