۶ مهر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5809986
T T
۰ نفر
نماینده فلسطین خواستارتشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت شد # سازمان ملل - ایرنا 6 مهر 1375 برابر با 27 سپتامبر 1996 نماینده فلسطین با ارسال نامه ای به "کابرال" رئیس شورای امنیت خواستار تشکیل جلسه اضطراری این ارگان سازمان ملل برای اتخاذ تصمیمات ضروری در مورد تحولات اخیر سرزمین های اشغالی شد .
"ناصرالکدو" درسومین نامه خود در سه روز گذشته به رئیس شورای امنیت اعلام کرد وضعیت در سرزمین های اشغالی فلسطین از جمله بیت المقدس بدتر شده و در شرایط خطرناک تری قرار گرفته است .
وی تاکید کرد نظامیان اسرائیلی حملات خود به شهروندان فلسطینی را تشدید کرده و تلفات قابل ملاحظه ای به آنان وارد آورده اند .
در پی اقدام غیر قانونی وخودسرانه اسرائیل در گشایش تونلی در زیر دیوار غربی مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان برای بازدید جهانگردان سراسر اراضی اشغالی به ویژه ساحل غربی و نوارغزه در سه روز گذشته صحنه تظاهرات فلسطینی ها و درگیری آنان با نیروهای صهیونیستی بوده است .
"الفردولوپز کابرال" رئیس شورای امنیت و "پطروس غالی" دبیر کل سازمان ملل در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه بدون آن که اقدام عملی خاصی اتخاذ کنند ، نگرانی شدید خود را نسبت به تشدید درگیری ها اعلام کرده و خواستار توقف هر گونه اقدام تحریک آمیز از سوی دو طرف شده اند .
نماینده ناظر فلسطین در سازمان ملل در نامه خود در انتقاد از عملکرد سازمان ملل اعلام کرده است ما معتقدیم که شورای امنیت نمی تواند بی تفاوت بوده و شاهد وخیم تر شدن اوضاع و همچنین وقفه در روند صلح ، به دلیل سیاست ها و اقدام های اسرائیل باشد .
به گفته منابع دیپلماتیک گروه کشورهای عرب سازمان ملل نیز تلاش های سیاسی خود را برای تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت تشدید کرده اند و در پی آن هستند که به رئیس شورا فشار آورند در این مورد اقدام لازم را به عمل آورد .
۰ نفر