۱۵ شهریور ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5807275
T T
۰ نفر
معاون وزارت امورخارجه ایران با رهبر جنبش ملی اسلامی افغانستان دیدار کر # تهران - ایرنا 15 شهریور 1375 برابر با پنجم سپتامبر 1996 "مرتضی سرمدی " معاون ارتباطات وزارت امورخارجه ایران که از مزارشریف دیدار می کند، روز پنجشنبه با "عبدالرشید دوستم" ، رهبر جنبش ملی اسلامی افغانستان دیدار و گفتگو کرد .
ژنرال دوستم در این دیدار ضمن تمجید از نقش سازنده و سیاست حکیمانه جمهوری اسلامی ایران در خصوص روند صلح در افغانستان ،حمایت کامل خود را از ابتکار ایران در برپایی کنفرانس وزیران امورخارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران اعلام کرد .
وی افزود : ما به حسن نیت جمهوری اسلامی در خصوص اقداماتی که برای صلح در کشورمان انجام می دهد اطمینان داریم و آماده ایم با همه توان روند صلح را تقویت کنیم .
سرمدی ضمن ابراز امیدواری جهت بازگشت صلح و آرامش به افغانستان و تحکیم مجدد پیوندهای دوستی بین همه گروههای افغانی ، اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران نظر به حق همسایگی و روابط دیرینه فرهنگی با ملت افغانستان آماده است با همه امکانات خود ، جهت ایجاد صلح و آرامش در این کشور تلاش کند .
وی تاکید کرد: ایران همچنین آمادگی دارد تاکمک ها و تجربیات خود را در همه زمینه های سازندگی ، فرهنگی ، علمی و آموزشی در اختیار برادران افغانی خود قرار دهد .
سرمدی در ادامه دیدارهایش صبح پنجشنبه از دانشگاه بلخ در مزارشریف بازدید کرد و ضمن گفتگو با رییس و هیات علمی دانشگاه در خصوص کمک های علمی و آموزشی ایران ،مجموعه ای ازکتب علمی را به این دانشگاه اهدا کرد .
معاون وزارت امورخارجه همچنین بامسوولان آموزش و پرورش مزارشریف دیدار و در مورد همکاریهای آموزشی ایران مذاکره کرد .
(41)
۰ نفر