۹ شهریور ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5806529
T T
۰ نفر
درخشش کشتی گیران ایران در کشتی فرنگی جوانان جهان # تهران - ایرنا نهم شهریور 1375 برابر با 30 آگوست 1996 دورهای دوم و سوم پنج وزن دوم رقابت های کشتی فرنگی جوانان 17 تا 18 سال جهان بعد از ظهر روز پنج شنبه در شهر "وابژیخ" لهستان برگزار شد و جوانان شایسته ایران با دلاوری های بی مانند چشم ها را خیره کردند .
"محسن پودنکی" جوان مرودشتی وزن 81 کیلوگرم که سبک ترین شرکت کننده در این وزن به شمار می رود ، در برابر یک حریف پرتوان گرجستانی به نام "دیمتری گراشویلی" سنک تمام گذاشت و در مبارزه ای که رشادت و اعتماد به نفس در آن حرف اول را می زد ، پیروزی را به نام خود نوشت تا روز اول رقابت ها را با دو پیروزی پشت سر گذاشته باشد .
پودنکی در حالی که سه دقیقه با حریف برابر بود ، در ثانیه هشتم دقیقه چهارم با کمرگیری صاحب یک امتیاز شد . یک دقیقه و 31 ثانیه به پایان کشتی باقی مانده بود که گراشویلی در خاک اجباری اقدام به بار انداز کرد . اما با بغل رومی استادانه پودنکی به پل رفت و دو امتیاز دیگر از دست داد .
این مبارزه سرانجام با پیروزی سه بر یک پودنکی به پایان رسید تا او در دور سوم حریف "سیلومتر سیبورسکی" از لهستان شود .
"علی ذبیحی" به جبران شکست غیر منصفانه دور اولش مقابل حریف اوکراینی در دوره های دوم و سوم چون یک قهرمان جهان مبارزه کرد و هم حریف روسی را برد و هم حریف آمریکایی را شکست داد .
او در دور دوم با "اوگنی اسپایرینی" روسی قهرمان سال 96 جوانان اروپا روبرو شد . پنج دقیقه وقت قانونی با کمرگیری ذبیحی یک بر صفر به پایان رسید .
در وقت اضافی اسپایرین اقدام به بار انداز کرد که داوران به جای یک امتیاز به او دو امتیاز دادند . اما لحظه ای بعد ذبیحی مثل برق و باد با سر زیر بغل و کمرگیری و استارت یک امتیاز دیگر گرفت و بلافاصله با بار انداز پیروزی چهار بر دو خود را جشن گرفت .
نیم ساعت بعد "زاخاری یوهن" از آمریکا طعم شکست را مقابل ذبیحی چشید.
نماینده لنگرودی کشتی ما فقط یک دقیقه و 47 ثانیه یه این آمریکایی فرصت داد و پس از این که با پیچ کمر و بارانداز پنج امتیاز گرفت با سالتو و بار انداز ، جمع امتیازات خود را به 12 بر یک رساند و موقعیت مناسبی در جدول بازنده های وزن 68 کیلوگرم پیدا کرد .
"مهدی شربیانی" در دور دوم وزن 115 کیلوم با حریفی از روسیه به نام "الکسی تارابارین" که 25 کیلو از او سنگین تر و 10 سانتی متر بلندتر بود ، روبرو شد . تارابارین که همین امسال با اقتدار کامل قهرمان اروپا شده بود ، مزد سنگینی بدن را با پیروزی گرفت .
هر چند که او در سر پا نتوانست هیچ امتیازی از شربیانی بگیرد . ولی به مجرد این که اولین اخطار را به شربیانی دادند ، تارابارین با "لیفت سالتو" بار انداز و سالتویی دیگر پیروزی 10 بر صفر خود را جشن گرفت و شربیانی را به گروه بازنده ها فرستاد .
"حمید طاهر زاده" نماینده وزن 58 کیلوگرم ستاره تیم ملی جوانان ایران بود که ما فوق تصور مبارزه کرد .
او در دور دوم با "میگویل گونزالس" از کوبا پیکار کرد . گونزالس در دقیقه دوم اقدام به کول انداز کرد و در حالی که این فن بیش از یک امتیاز نداشت ، داوران سه امتیاز به حساب او منظور کردند .
این رای ناعادلانه نتوانست خللی در روحیه طاهر زاده به وجود آورد و او لحظه ای بعد حریف را در خاک اجباری نشاند . ولی گونزالس با گرفتن انگشتان او مانع از اجرای فن بار انداز شد که داوران یک اخطار دیگر به او و دو امتیاز به حساب طاهر زاده ریختند و طاهر زاده در خاک دوم/ با باراندازی عالی به برتری 4 بر 3 رسید .
گونزالس کشتی را رو کرد و به تساوی کشاند ولی وقتی می خواست طاهرزاده را بارانداز کند ، اسیر هشیاری نماینده ما شد و دو امتیاز دیگر از دست داد تا به شکست 6 بر 4 تن در دهد . طاهر زاده بدین ترتیب به دور سوم رفت.
وی در دور سوم با "کاتی فوریس" از یونان روبرو خواهد شد و در صورت پیروزی ، دیدار سر گروهی این وزن را به احتمال زیاد مقابل نماینده روسیه برگزار خواهد کرد .
"حسین سربازی" بعد از پیروزی در دور اول دور دوم را با قرعه استراحت پشت سر گذاشت و در حالی که قرار بود در دور سوم با "طاهر زاید اف" از جمهوری آذربایجان روبرو شود ، به علت طولانی شدن رقابت ها ، این مبارزه به صبح روز جمعه موکول شد .
"برانکو سیمیچ" و "رافی مارتینتی" نمایندگان فدراسیون بین المللی کشتی به شدت تحت تاثیر قدرت نمایی جوانان ملی پوش کشتی ما قرار گرفته اند.
سیمیچ می گفت : کشتی فرنگی ایران رشد بسیار زیادی کرده است و آینده روشنی را برای آن می بینم . مارتینتی نیز چنین نظری داشت و لب به تحسین تیم جوانان ایران گشود .
۰ نفر