۲ شهریور ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5805785
T T
۰ نفر
دبیر شورای امنیت روسیه:از اختیاراتم برای برکناری هر فرد مزاحمی استفاد می کنم # مسکو - ایرنا دوم شهریور 1375 برابر با 23 آگوست 1996 ژنرال " الکساندر لبد " دبیر شورای امنیت روسیه روز جمعه گفت : از اختیارات خود برای برکناری هر فرد مزاحمی در روند حل بحران چچن استفاده خواهم کرد .
وی هنگام بازگشت از چچن به مسکو ، به خبرنگاران اظهارداشت : یلتسین هنگام انتصاب وی به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور در امور چچن ، به وی اختیار داده است تا هر فرد مزاحمی را تا سطح معاون نخست وزیر عزل کند.
لبد در دو روز گذشته موفق شد ضمن جلوگیری از حمله ارتش روسیه به گروزنی ، توافق نامه صلح را با رزمندگان چچن منعقد کند.
وی در باره امکان فرمانبرداری امرای ارتش از این توافق ها گفت : در گفتگو بااین افراد ، همه انها تبعیت خود را از پیمان اتش بس اعلام کرده اند اما من هم قصد ندارم کسی را به اجرای انها مجبور کنم .
ژنرال لبد در باره انتقاد یلتسین از وی درباره موثر نبودن اقداماتش در چچن گفت : من بدون هرگونه پیشنهاد قبلی به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور در امور چچن انتخاب شده ام ، احکام بسیاری را از طریق فاکس و با امضای وی دریافت کرده ام و مطمئن نیستم که همه انها از جانب رییس جمهور ارسال شده باشند.
ژنرال لبد با تاکید بر لزوم حل بحران چچن گفت : بدبختی کنونی روسیه تمام جهان را تهدید می کند و هر گونه ندانم کاری در منطقه ای به وسعت یک ششم جهان ، تمام جامعه جهانی را به کام خود خواهد کشاند.
نماینده ویژه یلتسین در امور چچن اعلام کرد روز جمعه با یلتسین دیدار می کند و گزارشی از فعالیت های خود را به اطلاع وی خواهد رساند.
۰ نفر