۱۲ مرداد ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5803506
T T
۰ نفر
قهرمانان المپیک آتلانتا برای مشارکت در طرح فقرزدائی سازمان ملل اعلام آمادگی کردند # نیویورک - ایرنا 12 مرداد 1375 برابر با دوم آگوست 1996 ده ها تن از قهرمانان المپیک که در رشته های مختلف به کسب مدال نایل شدند ، آمادگی خود را برای مشارکت در طرح سازمان ملل برای فقرزدایی از جهان در دهه آینده اعلام کردند .
"برنامه توسعه سازمان ملل" در اطلاعیه ای که روز پنج شنبه در نیویورک منتشر شد، با تشریح اقدام های این اداره برای جلب مشارکت کمیته های المپیک کشورهای جهان در طرح فقرزدایی سازمان ملل ، این موضوع را اعلام کرد .
مجمع عمومی سازمان ملل پاییز گذشته در پنجاهمین اجلاس سالیانه خود دهه 2006 - 1997 میلادی را ، دهه فقرزدایی از جهان اعلام کرده است .
بر اساس آخرین گزارش برنامه توسعه سازمان ملل ، در حال حاضر یک پنجم از جمعیت جهان در فقر به سر می برند و بیش از 900 میلیون نفر از بزرگسالان به دلیل فقر فزاینده از توانایی خواندن و نوشتن محرومند و یک میلیارد و 300 میلیون نفر از جمعیت جهان حتی به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند .
"جیمز گوستاو اسپت" مدیر برنامه توسعه سازمان ملل در این اطلاعیه که در دومین هفته از برگزاری مسابقات یکصدمین سال المپیک در آتلانتا انتشار یافت ، آمادگی ورزشکاران را برای شرکت در طرح فقرزدایی ، نشانه تعهد آنان به همبستگی ابنای بشر برای ایجاد یک محیط امن و پیشبرد مقاصد والای انسانی دانست .
وی مبارزه با فقر در سراسر جهان را بخشی از وظایف انسانی همه آحاد بشر خواند و اهمیت حیاتی همکاری سازمان ملل با نهادهای ورزشی و ورزشکاران به ویژه قهرمانان المپیک برای نیل به هدف فقرزدایی در دهه تعیین شده از سوی مجمع عمومی را مورد تاکید قرار داد .
اسپت تاکید کرد کمیته های ملی المپیک چهل کشور جهان و دفاتر برنامه توسعه سازمان ملل در این کشورها ، پیش از این همکاری هایی را در زمینه ارتقا سطح ورزش کودکان فقیر و مبارزه با فقر را در سطوح محلی آغاز کردند.
وی به نام این کشورها و قهرمانان المپیک که قرار است در طرح فقرزدایی سازمان ملل شرکت کنند اشاره ای نکرد .
* 40 *
۰ نفر